Betul ke Pas main 2 kolam ostad?



Betul ke Pas main 2 kolam ostad?

 Maaf ya ostad petang pagi ni dalam santai santai ni nak respond sikit apa yang ostad tulis tu ya.

1. Ostad kata : “sakit benar hati mereka melihat persaudaraan PasUmno”. Saya kata: Maaf ostad, bukan sakit benar hati tapi sakit perut tahan gelak..


2. Kata Ostad : “Kedua dua pihak (dalam MN ) saling berteguh janji..” Saya kata: Betul ke? Saling teguh janji atau saling mungkir janji? Bukan ke ada pemimpin Umno tuduh pemimpin parti ehem main 2 kolam? Itu ke definisi versi ostad tentang teguh janji?

3. Ostad kata: “kami orang Pas telah diajar dengan akhlak Islam”. Saya kata : ” ostad sendiri percaya ke dengan kenyataaan ostad tu? Katakan betul diajar.. amalkan tak? Bukan para ostad suka kata ” العلم بلا عمل كالشجر بلا ثمر – ‘Ilmu tanpa amal macam pokok tak ada buah! ?”

4. Ostad kata : “kerana orang-orang Abdullah bin Ubai sentiasa mencari ruang dan peluang” Saya kata : “tu dia guna nama tokoh munafik zaman Nabi – Abdullah bin Ubayy- nak kuatkan hujah yang tak kuat tu! Nak tanya.. orang yang menentang MN dikira orang-orang Abdullah bin Ubbay ke? Jika begitu orang yang bersama MN, “mafhum mukhalafah”nya, ikut perjuangan Rasulullah saw ke, ostad? Teringat bila ada seorang agamawan dituduh pengikut Khawarij. Agamawan itu jawab, maaf, saya paraphrase, jawapan agamawan tu, “Hish hangpa semua ni tuduh aku ni pengikut khawarij, apa! hangpa ingat hangpa semua ni perintah macam Syaidina Ali r.a. ka?”

5. Ostad kata: ” ..sinar suria permuafakatan ini ..tidak berjoget mengikut paluan rebana PH dan para munafik… ” Saya kata: “kira kira hebat juga orang berserban dan berjubah serta selalu bagi kuliah di sini sana. Ringan betul lidah “berzikir” kalam munafik, Abdullah Ubayy… Opps maaf, lupa kan yang ostad semua ni diajar dengan akhlak Islam…patutlah ringan lidah sebut perkataan-perkataan macam tu..


No comments: