SENJATA MAKAN TUAN.

 


𝗦𝗲𝗻𝗷𝗮𝘁𝗮 𝗺𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘁𝘂𝗮𝗻. PAS dan Bersatu nak gunakan isu tajaan arak untuk hasut rakyat sambil tu 𝗽𝗲𝗰𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗣𝗛-𝗕𝗡 serta lagakan DAP-PKR-Amanah.




Tapi yang berlaku, hubungan antara PAS dan Gerakan yang 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗯𝗲𝗿𝗮𝗻𝘁𝗮𝗸𝗮𝗻. Lebih memalukan, perbalahan mereka 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗺𝗲𝗿𝘂𝗻𝗰𝗶𝗻𝗴 daripada dalam kerajaan.


Itulah. Bila niat tak elok, hasilnya pun pasti tak elok.


PAS memang parti yang 𝗮𝗻𝗴𝗸𝘂𝗵. Yang selalu perasan pandai sampai 𝗲𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗮𝗶𝗻 padahal yang paling benak semuanya ada dalam PAS.


Isu tajaan arak ni sebenarnya tak sesulit mana kalau 𝘁𝗮𝗸 𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗶𝗵𝗮𝗸 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻𝗴𝗴𝘂𝗵 𝗱𝗶 𝗮𝗶𝗿 𝗸𝗲𝗿𝘂𝗵. Boleh saja diselesaikan 𝘀𝗲𝗰𝗮𝗿𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹.


Tapi sebab adanya pihak yang nak 𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗸𝗲𝘀𝗲𝗺𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻, maka itu ia menjadi isu nasional. Semuanya sebab pembangkang sekarang 𝗸𝗲𝘁𝗮𝗻𝗱𝘂𝘀𝗮𝗻 𝗶𝘀𝘂.


Melihat keadaan PN yang huru Hara sekarang ni, ada yang bertanya adakah Qunut Nazilah yang dibaca oleh Jasin 𝘀𝘂𝗱𝗮𝗵 𝙗𝙚𝙧𝙗𝙖𝙡𝙞𝙠 𝙠𝙚𝙥𝙖𝙙𝙖 𝙢𝙚𝙧𝙚𝙠𝙖?


Wallahua'lam. Tapi antara yang terkandung dalam doa tersebut adalah 𝗮𝗴𝗮𝗿 𝗽𝗮𝗸𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗺𝘂𝘀𝘂𝗯 𝘁𝗲𝗿𝗽𝗲𝗰𝗮𝗵. Kalau lihat pada situasi PN sekarang, 𝗸𝗲𝗺𝘂𝗻𝗴𝗸𝗶𝗻𝗮𝗻 𝗶𝘁𝘂 𝗮𝗱𝗮. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: