KES NADIR NI BUKAN ISU TERPENCIL. SEBELUM INI PUN PMX DAH BANTU KERAJAAN THAILAND.

 


Rupanya kes 𝗡𝗮𝗱𝗶𝗿 tu bukan kes terpencil. Sebelum ni pun ada kes-kes termasuk ketika DS Anwar masih lagi 𝗞𝗲𝘁𝘂𝗮 𝗣𝗲𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻𝗴. Bayangkanlah, sebagai hanya Ketua Pembangkang pun DS Anwar mampu lakukan.


Lebih menarik, 𝗞𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗧𝗵𝗮𝗶𝗹𝗮𝗻𝗱 juga turut dapatkan bantuan DS Anwar untuk 𝘀𝗲𝗹𝗮𝗺𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮. Ini sekali gus menjawab tohmahan walaun yang konon itu tugas PM dan semua PM akan buat.


Kalau isu besar, melibatkan ramai rakyat, itu memang perkara biasa. Semua kerajaan akan buat. Tapi ini kes individu. Ia 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗶𝘀𝘂 𝗻𝗮𝘀𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹. Kalau DS Anwar nak buat tak tahu pun, 𝘁𝗮𝗸 𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗶𝗮𝗽𝗮 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗵𝘂.


Tapi tak. Dari sebelum jadi PM, bahkan selepas jadi PM sekali pun, memang sifat beliau membantu orang dalam kesusahan. Lebih dari itu, cerita ni bukan dari mulut DS Anwar sebaliknya dari mereka 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗶𝗯𝗮𝗻𝘁𝘂.


Tak macam seorang tua yang mengaku kononnya dia boleh 𝗽𝘂𝗷𝘂𝗸 pemimpin Arab, 𝗸𝗼𝗻𝗳𝗹𝗶𝗸 𝘁𝗶𝗺𝘂𝗿 𝘁𝗲𝗻𝗴𝗮𝗵 pun dia yang selesaikan. DS Anwar tak payah cakap besar pun. Tau tau je jadi. Syukur kita dikurniakan seorang 𝗽𝗲𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗷𝗶𝘄𝗮 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿 untuk mengemudi negara. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: