APAKAH DSAI MASIH LAGI PERCAYA PADA MAHATHIR ?




   


Amiruddin Ahmad


Apa kesudahan yang sedang berlegar...sudah sudah lah atok..bersihkan hati..tak payah haloba lah..

1. Hari ni meeting PH.Tapi Pkr tak hantar sesiapa pun.

2, Pada dsarnya PH setuju Anwar jd TPM..dengan perjanjian la.Insuran saksi ialah antara Syed Sadiq dan Mazlee.katanya.

3. Syafie Afdal tak mahu DSAI jadi Pm..katanya berjumpa pagi tadi (semalam)...arahan siapa atau jadi suruhan atok tak pasti lah..kalau PKR Gentleman...lawan ja kerusi yang ada di Sabah dalam pru 15.Kuat mana Warisan?

4. Khabarnya TPM DAN MENTERI KEWANGAN..UNTUK ANWAR.Tetapi perlu diingatkan bahawa Mahathir kononnya akan melepaskan jawatan selepas sidang APEC pada Disember sabagaimana yang beliau janjikan.Apa pula akan berlaku selepas itu?

5. Apa jaminan jika adanya janji serah kuasa mungkin ujung tahun..lepas APEC.Baiklah, katakan Anwar tidak mendapat sokongan kembali dari Bersatu Mahathir, atau Syafie Afdal tidak sokong selepas itu.? Maka lain pula jadinya kesuali DSAI menjadi TPM sehingga PRU 15?

6. KUASA nak tentukan jd PM didalam dewan...akan jadi polemik lagi..kecoh lagi. Jadi lagi debate umum ..akhirnya jatuh lagi.....jadi sebab itulah PKR tak hantar wakil.Sebab apa? sebabnya Anwar punya kekuatan 39 kerusi yang dikuasai beliau. Kenapa pula perlu bersetuju dengan hanya 5-6 kerusi yang dipihak Mahathir.?


7. Tak kan lah dengan 5-6 kerusi nak jd pm lagi? Selagi Mahathir  tu ada...Anwar dihalang jadi PM.Dan apa pula akan terjadi jika Anwar tidak menyokong Mahathir dan sudah tentulah gerakan ini tidak akan kemana..Diatas kertas ada 129 kerusi yang akan menyokong siapa yang kuat? dan sekarang sememangnya PH punyya kekuatan itu.

8. Tetapi, kekuatan itu tidak akan berlaku tanpa sokogan dan persetujuan DSAI. Gambar di atas adalah usaha bagi merealisasikan apa yang berlaku semalam. Setelah Mat Sabu, Guan Eng bertemu Mahathir, semalam mereka bertemu Anwar di rumahnya....

9. Kemungkinan perkara ini menjadi kenyataan atau tidak hanyalah bergantung kepada sokongan Anwar. Tetapi jangan lagi percaya Mahathir. Biar sahajalah PN memerntah, jika perkara yang sama akan berulang lagi  dan akhirnya PH dipandang serong.

10. Dan, sekiranya Anwar tidak bersetuju masa kini, beliau juga akan dihentam kononnya mahu menjadi PM dan tidak mahu bekerjasama, DSAI tamak guasa , gilakan Kuasa danmacam macam lagi tohmahan yang akan dilemparkan. Apa kata , kita biarkan sahaja PN memeriintah dan sejauh mana isu yang dicanangkan selama ini mereka berjaya..dan nampaknya mereka ditekan siang malam kerana kegaggalan kerajaan Melayu Isle yang mereka laungkan.




No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

Bicara Tokoh bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim | 10 April 2021