KAH..KAH....TERASA JUGA DIA BILA ORANG KATA MEMONDAN...HANGIN LA SATU BADAN

 

Selepas dipanggil SKMM, difitnah ‘memondan’ Alif Syukri mahu saman individu RM1 juta


Selepas dipanggil Suruhanjaya Komunikasi Mutlimedia (SKMM) ekoran klip video raya mendapat kecaman ramai, usahawan kosmetik Datuk Seri Alif Syukri pula dikatakan akan menyaman seseorang individu juga penyanyi RM1 juta yang memfitnah dirinya memondan dalam video muzik lagu Kelepok Raya.

Bagi Aliff kenyataan yang dimuat naik individu berkenaan dianggap melampau, oleh itu beliau bakal menghantar surat saman dalam tempoh 24 jam jika tidak memadam muatnaik tersebut di media sosial.

“Sila padam posting anda yang melampau dalam masa 24 jam sebelum surat saman saya hantar kepada anda.. Siapa makan cili dia terasa pedas.

“Dia tak patut kata macam tu. Tak kisah kalau dia nak kutuk suara saya, sebab sebelum ini pun ramai juga artis yang mengata saya. Tapi saya okay dan tak kisah sebab tak membabitkan perkara sensitif. Namun, apabila dia menyentuh perkara lain dan petik nama, ia satu fitnah,” kata Aliff.

Selepas dipanggil SKMM, difitnah 'memondan' Alif Syukri mahu saman individu RM1 juta
Ekoran video klip terbabit Aliff Syukri dipanggil SKMM beri keterangan

Aliff Syukri juga mengingatkan individu terbabit agar membuat permohonan maaf disertakan sekali dengan video jika tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang.

“Sila buat permohonan maaf ya terbuka awak tulis. Nama saya ya.. Sila tag mamat tu.. 24 jam tak ada, tunggu peguam saya buat kerja.

“24 jam tiada permohonan maaf tunggu surat sampai ya.. Saya senyap tak bererti saya senyap.

Dan pastikan buat permohonan maaf berserta video.. Kalau tak, saman tetap berjalan.. Lain kali nak mengutuk pun guna otak..” tegasnya lagi

Melihat mesej perbualan yang dikongsikan di media sosial usahawan ini, Aliff boleh mengenakan bayaran saman sebanyak RM500 ribu sehingga RM1 juta berdasarkan maklumbalas dari peguamnya.

“Kalau saya nak saman dia secepat mungkin.. Berapa juta boleh saman dia??” – Aliff

“Fitnah ni. Ada maklumat dia? RM500K ke RM1 juta cukup..” peguam

Terdahulu, Alif Syukri telah dipanggil untuk hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk beri keterangan dan disiasat dibawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Klip video raya terkini Aliff yang memaparkan sekumpulan penari lelaki bersolek dan berperwatakan lembut dengan tarian mencolok mata mandapat kecaman dan perhatian SKMM kerana tidak sesuai untuk tontonan ramai lebih-lebih ketika di bulan Ramadan.


No comments: