PEMBOHONG ...SAMA NAIK SAJA


RINA HAMZAH



Image may contain: 1 person, text that says "AJARAN SESAT PAS? Muhammad Rif'aat Razman 2d Anak Razman Zakaria Saya hadir dan mendengar sendiri ucapan al-Fadhil al-Mursyid al-Am PAS, Tuan Guru Hashim Jasin, yang disampaikan ketika perasmian Muktamar Dewan Ulamak PAS Perak pada hari Sabtu 29 Ogos lepas. SR suara rakyat Tuan Guru membawa kisah burung belatuk (hud hud) dalam kisah Nabi Sulaiman alaihis salam yang dirakamkan dalam surah al-'Ankabut ayat 15 hingga ayat 44. ??? APA KAITAN SURAH ANKABUT? dengan kisah burung hud-hud & Nabi Sulaiman?"


𝗕𝗜𝗟𝗔 𝗧𝗢𝗞 𝗚𝗨𝗥𝗨 𝗦𝗘𝗦𝗔𝗧.. 𝗔𝗡𝗔𝗞 𝗠𝗨𝗥𝗜𝗗 𝗔𝗞𝗔𝗡 𝗦𝗘𝗦𝗔𝗧 𝗝𝗨𝗚𝗔..

Masa aku menulis tentang tafsiran Surah Al Naml dan kisah Nabi Sulaiman dan burung Hud Hud, ada sahabat tanya bagaimana dengan Surah Al Ankabut.. aku tanya apa kaitan surah Al Ankabut dengan kisah Nabi Sulaiman dan burung Hud Hud..?
Akhirnya dia bagi aku link ini..rupanya Post Facebook Anak Razman kastam, yg dikata Ustaz.. yang dikata barisan Pemuda PAS Perak.. rupanya inilah Post yang pakat orang PAS Share.. aku sendiri tak baca.. dia sebut hashim Jasin tu Al Mursyid.. makna dari perkataan Muryid, Irsyad itu petunjuk.. pembimbing.. bukan menyesatkan..
Rupanya baru aku perasan.. Dia cuba ceritakan kisah dan Tafsir Surah Al Ankabut dari Mursyidul Am PAS dengan Kisah Burung Hud Hud dan Nabi Sulaiman.. Apa kaitan ? Apakah anak Razman atau Mursyidul Am yang sesat ? maksudnya sesat dalam buat tafsiran.. takkan pakai kitab google kut.. atau kisah2 binatang..

𝗗𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗦𝘂𝗿𝗮𝗵 𝗔𝗹-𝗔𝗻𝗸𝗮𝗯𝘂𝘁 𝗕𝘂𝗿𝘂𝗻𝗴 𝗛𝘂𝗱 𝗛𝘂𝗱 𝗱𝗮𝗻 𝗞𝗶𝘀𝗮𝗵 𝗡𝗮𝗯𝗶 𝗦𝘂𝗹𝗮𝗶𝗺𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗶𝘀𝗲𝗯𝘂𝘁 !!..

Yang ada disebut tentang Nabi Hud dengan kesombongan kaum A'ad, Dari ayat 15-40 Surah Al-Ankabut banyak kisah Nabi diceritakan, terutama tentang Azab Allah.. Antaranya Kisah Nabi Ibrahim.. Nabi Nuh dan Nabi Hud.. takda kisah Nabi Sulaiman dan Burungnya Hud Hud....

Bayangkan berapa ramai WALAUN yg akan sesat dari satu kisah dan Post ini dan kaitkan Surah Al-Ankabut dengan Kisah Nabi Sulaiman.. ada lebih 600 komen.. ada 400 Share.. semua dari WALAUN-PAS nak cover tok bomoh depa si Hashim Jasin dengan kisah dongengnya..

Lain kali nak cerita pasal agama biar faham... Biar ada kitab tafsir sebagai rujukan.. aku nak komen apa, rujuk Kitab tafsir dulu.. baca perbahasan tafsir dulu.. jangan Main google.. 𝗦𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝘁𝗮𝗸 𝗿𝗲𝘁𝗶 𝗯𝗲𝘇𝗮 𝗕𝘂𝗿𝘂𝗻𝗴 𝗛𝘂𝗱 𝗛𝘂𝗱 𝗱𝗮𝗻 𝗡𝗮𝗯𝗶 𝗛𝘂𝗱 😂😂😂.. Tu sebab jangan berguru dengan Tok Bomoh Temberang Marang.. ini standard pemuda PAS.. hancur..

Hat Hashim Jasin bagi tau Tu bukan Surah Al Ankabut.. tapi surah kelam kabut.. 🙂



Ipohmali



No comments: