PENDATANG ASING KEMBALI?-DBKL APA CER....

Imej mungkin mengandungi: kereta, langit dan luar


PANAS BERAPI !!!!!
Penguatkuasa #DBKL SHOOTING WAYANG GAMBAR.
Apa cerita ni wahai Datuk Bandar Kuala Lumpur?
Kejadian ini di rakam oleh pengunjung Pasar Borong Harian Selayang berhampiran Simpang Selayang Baru pada jam 12.15 tengah hari September 15, 2019.
Menurut sumber yang mengirim gambar ini, beliau melihat sebuah van Penguatkuasa DBKL bersama 3 anggota berhenti berhampiran simpang masuk Selayang Baru dan selepas itu van tersebut di hampiri oleh seorang warga asing yang di percayai berbangsa Rohingya.
Mereka kelihatan BERBINCANG selama kira-kira 2 minit.
Yang menjadi kemuskilan ialah, ketika itu peniaga-peniaga warga asing berbangsa Rohingya di lihat sedang MENGEMAS kembali RUANG NIAGA mereka.
Sebenarnya Admin sering melihat warga asing ini menuaga dan meletakkan barang jualan mereka di atas-atas jalan sehingga MENYEMPITKAN RUANGAN jalan bermula dari Pasaraya NSK sehingga di hadapan Pasaraya Sri Ternak.
Peniaga-peniaga ini KELIHATAN KEBAL dengan tindakan penguatkuasaan daripada 2 Pihak Berkuasa Tempatan yang sedia ada iaitu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur - DBKL dan Majlis Perbandaran Selayang - #MPS.
DBKL MENJAGA hal ehwal Wilayah Persekutuan dan MPS menjaga hal ehwal Selangor Darul Ehsan.
Bila di tanya dengan anggota 2 Penguatkuasa yang berkenaan, jawapan yang di terima ialah - tiada aduan daripada masyarakat.
Sebarang aduan mestilah dalam bentuk rasmi dan ianya MESTI melalui surat yang bernama dan beralamat penuh.
Sekiranya surat itu TIDAK MEMENUHI SYARAT seperti yang DI TETAPKAN, maka surat tersebut di KATEGORIKAN sebagai surat layang atau surat berbentuk fitnah semata-mata.
TETAPI, apakah jaminan yang boleh di berikan oleh pihak berkuasa tempatan yang berkenaan mengenai aduan melalui surat ini?
Apakah INDENTITI pengadu akan di rahsiakan?
Mari kita nantikan apakah jawapan yang pihak DBKL berikan terhadap BUKTI BERGAMBAR seperti di bawah.

No comments: