Ahmad Maslan dilantik sebagai Timbalan Menteri Kewangan?

 

Ahmad Maslan dilantik sebagai Timbalan Menteri Kewangan?

Macam ni. Katakan korang manager, ada sorang staff ni anak boss. Ko tau dia ada otak untuk buat kerja tapi perangai mengarut. Dia punya mengarut tu boleh menyusahkan orang.

Nak buang tak boleh sebab anak boss. Tapi salah letak, boleh susah orang lain. Jadi nak letak mana? Kalau aku, aku letak dia bawah seliaan aku sendiri. Senang aku nak monitor...

Sebenarnya kalau ikut cerita, Ahmad Maslan ni jenis pandai. CPA 3.80 katanya. Pandai la tu. Tapi yang jadi masalahnya dia suka cakap mengarut. Sebab tu susah nak percaya yang dia ni pandai.

Tapi dia Setiausaha Agung UMNO. Nak tak nak, suka tak suka, kena lantik dia juga.

Dengan perangai mengarut dia tu, kementerian apa rasanya yang dia paling sesuai. Menteri mana yang boleh kawal dia? Siapa lagi kalau bukan PM sendiri yang juga merupakan Menteri Kewangan.

Bayangkan kalau Ahmad duduk dalam kementerian yang sama dengan Abg. Mad... Tak ke huru hara jadinya? Jadi bagi aku, ini langkah bijak dan terbaik daripada DS Anwar.

Lebih penting, sebagai salah seorang pemimpin tertinggi UMNO/BN, keberadaan dia di kementerian ini boleh menutup mulut puak rasis. Tambah pula seorang lagi timbalan menteri dari DAP. Dengan adanya Ahmad Maslan, tak timbul soal DAP kawal kewangan negara.

Apa pun, kita doakan mereka yang dilantik ini dapat menjalankan tugas dengan baik sekali gus jadikan hidup kita semua lebih sejahtera dan negara ini lebih berjaya. Guane boh?

Raja Gelap

.

 

No comments: