HARGAI MASYARAT PELBAGAI KAUM..IANYA ADA DALAM PKR

 NORMAN RADZUAN


May be an image of 5 people and people standing


Jika kau berhimpun berdiri seperti di gambar dgn parti2 lain samada UMNO, PAS, Amanah, MCA, MIC, Bersatu dan lain2 parti kau akan rasa dikelilingi dgn semangat kaum atau kenegerian. Sekeliling kau hanyalah org2 Melayu utk parti Melayu atau org2 Cina utk parti Cina mahupun org2 India utk parti India. Atau parti2 Borneo yg dikeliling mereka dari negeri masing2.

Tapi jika hadir himpunan dgn parti PKR ( seperti di dlm gambar ) kau akn rasa jiwa Malaysia, semangat perpaduan kaum dan semangat tolenrasi agama.

Sebab yg berdiri di sebelah kau adalah bangsa Cina, India, Kadazan Dusun, Dayak, Iban, Bajau, Sungai dan pelbagai lagi. Mereka berdiri menjerit bersama sama menuntut keadilan dgn laungan Reformasi utk satu tujuan... Malaysia baru. Moral di himpunan itu tiada sifat perkauman, anti agama dan yg ada semuanya bersikap profesional kerana cintakan negara.

Sdgkan parti2 lain masih sibuk berbicara semangat bangsa dan semangat negeri, PKR bercerita soal perpaduan, ekonomi dan memulihkan sistem perundangan negara yg rosak teruk.

Akhirnya konon parti 'bangsa', sdgkan mereka menipu atas nama bangsa. Akhirnya mereka parti2 Melayu bergaduh dan berebut kuasa sesama sendiri. Ada parti mengaku pula sebagai parti agama. Sejak bila agama ini berparti dan akhirnya agama ini diperdagangkan dgn harga yg cukup murah.

Kata pemimpin utamanya Anwar... anak Melayu anak saya, anak Cina anak saya, anak India anak saya, anak Iban anak saya, anak Dayak anak saya, anak Kadazan anak saya.... yg susah semua kita bantu. Islam agama kasih sayang... Hak Melayu dipertahankan.... tapi bangsa2 lain tidak diabaikan.


 EJAAN RINGKAS TIDAK DAPAT DI EDIT



No comments: