AKU SUDAH KENALI DIA NI WALAUN


Mohd Asri Abu Bakar


Secara peribadinya, saya memang tahu bahawa si Asri janggut tu adalah seorang WALAUN. Tetapi, saya menolak hal2 Politik untuk menjadi isu atau untuk di bawa kepada pengtahuan Masyarakat kerana..apa yang dia lapor tu ternyatalah betul dan dah berlaku pun. Saya menyokong penuh tindakan beliau tersebut. Tindakan beliau pada masa itu, adalah wajar dan tepat.

Walaupun Masyarakat Malaysia hari ini berterusan menyerang kreadibiliti PDRM...tetapi perlu di ingat, bukan semua daripada mereka terpalit dengan KEHIDUPAN KOTOR. Ramai lagi yang baik-baik.

Tetapi, dengan namanya kini terkenal di mata masyarakat..apakah Asri Janggut perlu mendabik dada dan mula bercakap takabbur?. Ini apabila dia sudah mempersoalkan cara Solat dan Syahadah atau aqidah anggota2 Polis, itu adalah sesuatu yang amat2 melampau dan memalukan. Walaupun dia telah memohon maaf pada keesokan harinya, "KEROSAKAN, TELAHPUN BERLAKU!. "

Daripada orang hendak menyokong tindakannya...kini, ramai yang dah mula meluat dan menyampah. "Tipikal PAS" kata orang2 Sg Buloh. Dah tuduh dan hina orang...pastu senang2 jer nak mintak maaf bagai. Sebiji cam cara Ularmak2 PAS termasuklah gaya si Adi a/l Bawang tu buat. Nasib baiklah dia belum keluarkan apa2 Dalil lagi.

Nanti kan, bila ada orang cerita pasal kes2 lampau beliau, IGP, Menteri KDN dan Adi Bawang pun tak senang duduk dan menyesal berjumpa dengan dia apabila mereka sudah tahu perangai dan perbuatannya dulu-dulu.

Bukan apa, bimbang ada yang mula bercerita sejarah kes pukul bini. Jgn sampai ada yang bukak cerita penyelewengan duit syarikat dan ada yang nak berkongsi cerita tentang kes ugutan untuk mendatangkan cedera.

Kalau ko tak hina cara solat, syahadah dan Aqidah orang lain (polis)....engkau masih akan di anggap sebagai HERO MELAYU MALAYSIA. Kini...dek kerana gerai burger tu...dek kerana di sanjung2, ko mula melemparkan hinaan yang melampau. Orang ramai dah mula korek sejarah silam kamu. Salah masyarakat ker?

Saya tanya jer ni dan ada bantahan tak?.

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

SYARIKAT RM160B DIASASKAN RAKYAT MALAYSIA, AS YANG UNTUNG?

Syarikat RM160b diasaskan rakyat Malaysia, AS yang untung? Oleh:  Redzuan RF8 Media April 19, 2021 Share Rancangan syarikat e-hailing dan pe...