Tuesday, February 11, 2020

KENAPA NAK SERABUT SANGAT? KISAH PARA MENTERI



Sebelum pru ke 14 perlu di ingat parti BERSATU telah di haramkan oleh Kerajaan BN di bawah Dato Seri Najib Tun Razak...

Menteri yang menjaga ROS masa itu di bawah Kementerian Dalam Negeri....siapakah Menteri masa itu....wak zahid...

Kerana telah di haramkan semua mereka bertanding atas lambang PKR....di sudut undang undang spr semasa itu semua calun itu adalah dari PKR bukan Bersatu atau pun Amanah mahu pun Dap....

 Berbeza dengan BN mereka ketika itu adalah sebuah parti gabungan. Semua mereka mengunakan lambang BN..

Apabila keputusan di keluarkan di lihat PKR telah mendapat mejoriti yang cukup...perlantikan PM di buat sebelum adanya sidang dewan rakyat...bukan di buat di dewan rakyat...hanya cukup PKR buktikan jumlah mejoriti yang di sah kan oleh SPR...

Siapakah YDPA panggil mengadap peringkat awal....masa tu ada muka orang tua yang umur nya 93 tahun dah macam drakula monyok macam tikus mondok di tayang oleh semua media....kerana Agung hanya perkenan mengadap Presiden PKR dan Pengerusi SPR sahaja....kenapa tak orang tua itu di panggil mengadap terus....kerana ahli parlimen yang menang guna lambang PKR dan watikah bertanding pun presiden pkr yang keluarkan...

Setelah presiden pkr mengadap Agung dan berbincang dan beri penjelasan baru lah Agung sudi menerima orang tua itu masuk mengadap...semua team orang tua itu termasuk kadir jasin menahan marah yang amat sangat....selepas PH menang keluarlah segala cerita Agung yang tersembunyi di dedahkan....kerja siapa tu...orang tua tu lah...

Jadi nak habaq kat semua bukan senang nak lawan orang tua tu...dia belum pernah kalah lagi...sentiasa menang...muka dia pun ada seribu wajah...tengok sahaja apa dia telah buat terhadap semua parti politik utama dalam malaysia ni...di cincang sampai lumat...pkr..umno...cuma pas dia belai...amanah dia jaga...mat sabu terasa dia orang penting bila orang tua itu pandai ambil hati mat sabu....contoh jadikan mat sabu menteri pengiring kepada presiden pakistan...atau presiden lain yang datang....dia akan guna mat sabu....kembang hati mat sabu..kononnya orang tua tu sayang dia dan percaya ke dia...merak dah....

Menteri PKR pula semua ada masalah mereka tersendiri. Menteri penguna setiausaha agung pkr,dengan semua staf dia pun berbalah...setpol dia pun bergaduh...dan saya belum nampak dia bertugas sebagai menteri yang berjaya....tak tau lah dia pernah pergi kepasar pasar ke tidak....setakat pasar raya...itu malaun pun bole buat....ahli parti pkr nak jumpa pun susah menteri menteri pkr ni...sombong....maka ahli parti makan hati...

Menteri pkr yang lainnya sudah pecah dua pulak...satu geng azmin itu pun yang lebih ramai....ahli yang bukan kartel tak di hiraukan pun oleh mereka....

Jadi akar umbi pkr sekarang ni pun walaupun ada kerajaan tapi mereka merempat....ketua cabang tak laku dan tak bernilai....miskin...tak ada duit...dan ramai di kalangan mereka tak merasakan pun mereka itu kerajaan...malah lebih teruk dari semasa jadi pembangkang...mana tak teruk...ahli memgharapkan pada ketua ketua cabang....tapi ketua cabang ramai yang haprak dari berjaya...surat sokongan tak laku...sehinggakan orang minta tolong pun mereka lari dan takut nak jumpa...buat apa jadi kerajaan jika merempat...

Jadi saya fikir jika mereka di takdirkan berperang pun tak jadi masalah pada mejoriti ahli pkr dan penyokongnya...mereka tidak takut untuk jadi pembangkang semula dan lawan semula....kecuali yang dah pegang jawatan sedap...menteri dan timbalan menteri....

Jadi saya suka tengok orang tua itu bentuk kerajaan baru.....kita nak tengok pula...orang bersatu...umno dan pas berebut jawatan ketua kampung...jawatan ahli majlis...dan jawatan macamacam jawatan.....perang sesama melayu ni lebih parah....dengki lagi kuat....

Hahahahahahahah saja saja tulis....

Hamdan taha

Penjual nasi lemak

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers