SEMUANYA DARI DEDAK. PAS BUKAN SUCI. LIHAT TEKS MENANTU HADI DAN NIK ABDOH

Imej mungkin mengandungi: teksImej mungkin mengandungi: teksTiada penerangan foto disediakan.Imej mungkin mengandungi: teks
SEMUANYA BERPUNCA DARI DEDAK UMNO
'Perang saudara' di antara menantu Hadi iaitu us Zaharudin @ Din ayam dengan Nik Beduh nampaknya berterusan. Isunya semua pasal 'dedak umno".
Geng2 Nik Beduh tuduh Din Ayam yg rakam dan sebarkan rakaman suara Nik Beduh dlm satu pertemuan tertutup di mana Nik Beduh mengaku bahawa memang ramai pimpinan lebai yg makan duit Umno (dedak). Apabila rakaman ini tersebar, awalnya Nik Beduh buat muka toya je, tidak mengaku itu suaranya bahkan tergamak dia jual nama arwah ayahnya Tok Guru Nik Aziz kononnya beliau juga difitnah seperti arwah ayahnya pernah difitnah.
Tuhan mahu tunjuk kat kita bahawa berhati-hati dengan lebai pakai ketayap tapi kuat menipu. Akhirnya kantoi. Bukan sahaja suara rakaman itu disahkan asli adalah suara Nik Abduh melalui ujian audio makmal di London, tetapi sikit demi sedikit didedahkan sendiri oleh beberapa pimpinan lebai yg turut hadir sewaktu pertemuan tertutup tersebut di mana mereka mengesahkan itu memang suara Nik Beduh. Ertikata lain, memang benar, Nik Beduh mengaku ramai pemimpin utama lebai yang telah makan 'dedak umno'. Akhirnya, mahu tidak mahu, anak arwah tok guru ni pun tebalkan muka seperti tebalnya serban Tontowi, mengaku itu memang suaranya. Dia terpaksa berbohong 'syarie" dan pembohongannya itu direstu oleh Murobbinya, Hadi Awang. Ertikata lain, wlaupun menipu itu berdosa apatah lagi menipu ahli jemaah sendiri, tetapi hukum itu boleh berubah mengikut "fatwa" Hadi Awang. Tidak pelik kalau Hadi restu untuk menipu kerana seorang kaki fitnah seperti Hadi ini menipu itu perkara kecil saja. Nak saya senaraikan fitnah-fitnah Hadi? Maaf, tak cukup ruang dan masa.
Tuduhan geng-geng Nik Beduh ini terhadap Din Ayam amat tidak disenangi oleh Din Ayam. Ye lah, kamu yang kenyang makan dedak, lepas tu tidak mengaku, kemudiannya menipu, lepas tu tuduh Din Ayam yang kantoikan dia. Mahu Din Ayam tidak mengamuk?
Itulah akibatnya apabila orang agama telah terpedaya dgn dedak dunia. Orang alim yg jahat lebih Allah murkai dari orang jahil yg jahat.
WFAUZDIN NS




No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

MALU APA BOSSKU : Najib 'tok dalang' SRC, Darurat ada udang sebalik batu, SKMM perlu tegas...