PEMIMPIN UMNO LEBIH MENYERLAH PEMIMPIN PH LAIN MASIH LENA.

 Hadapi serangan parti lawan

PEMIMPIN UMNO LEBIH MENYERLAH


Zahid sindir Sanusi… MB itu mampu selesai masalah rumah mangsa banjir seperti beliau mampu bercakap atas pentas politik. Jujur saya kata dlm hadapi PAS pemimpin2 UMNO seperti Lokman Adam, Isham Jalil   & Kamal Amir lebih menonjol atau lebih kedepan.


Saban malam Lokman Adam melawan musuh2 Kerajaan Perpaduan. Jawapannya sinis, lojik dan berfakta dan maklumat saya terima ramai pemimpin dan penyokong pembangkang gelisah dgn tindakan agresif Lokman Adam.


Contoh mengenai Sanusi… segala serangan dan sindiran Sanusi kpd kerajaan Perpaduan tiada siapa ambil peduli ( pemimpin PH ). Hanya Lokman Adam dan terbaru Zahid Hamidi dgn sinis memberitahu biar Sanusi selesaikan sepertimana hebatnya dia bercakap di hadapan penyokong2nya. 


Itu baru betul.. jgn biar keceluparan Sanusi dibiarkan… nanti org Kedah percaya. Biar org Kedah tau mamat tu gebang je lebih.


Di mana hilang pahlawan2 PH dgn kuasa yg ada. Saya bimbang, BN atau UMNO itu boleh sahaja jika mereka mahu bersama lawan tapi skg nampak mereka yg lebih kuat melawan serangan PAS mahupun PN. 


PRN dah dkt jika keputusan berpihak kpd lawan hingga mampu menggugat N9, PP dan Selangor… dari segi moral masyarakat akn melihat kerajaan ini bukan kerajaan pilihan rakyat. 


Saya terpaksa menegur sb dah terlalu ramai otai reformis, rakan2 penulis (cybertrooper), aktivis dan rakan2 FB hubungi serta mesej bertanyakan kpd saya. 


Saya cuma mampu katakan nanti saya sampaikan kpd ‘pimpinan’ yg mana ada kesempatan jika bertemu sb saya bukan siapa2. Tak perlulah juga ‘Tag’ saya jika ingin menegur mana2 Menteri… u all direct sahajalah kpd yg berkenaan. 


Kita jgn ‘honeymoon’ lama sgt brother and sister (pimpinan & Menteri) semua. Saya bercakap ini utk pimpinan2 PH tidak kira dari PKR dan Amanah ( DAP tidak perlu kerana utk menjaga sensitiviti org Melayu) bersuara melawan serangan lawan yg semakin agresif.


*Norman Radzuan*


No comments: