PM NAJIB KATA PEMBANGKANG TIDAK TAHU MENTADBIR

"Saya akan pegang kepada semangat 1Malaysia, dahulukan kepentingan rakyat, Insya-Allah rakyat akan mendapat manfaat besar di bawah kepimpinan Barisan Nasional," katanya.Majlis Mesra Deepavali Parlimen Pekan, di Pahang, hari ini.



KENAIKAN HARGA SETIAP 3 BULAN?

Harga petrol naik setiap 3 bulan..
Ketika harga minyak meningkat pada 5 Jun lalu, harga bagi hampir semua barangan naik antara 15 peratus dan 30 peratus. Kos operasi turut naik antara 30 dan 40 peratus.Walau belum di luluskan tetapi ini adalah perancangan yang telah di atur kerajaan Bn.harga minyak ron 95 naik Minyak Petrol RON 95 Naik Lagi 5 Sen, Janji Apa Ni?

Dalam kata harga minyak RON 95 tak akan naik untuk tahun 2010 ini, akhirnya tepat pada tengah malam 4 Disember, harga minyak RON 95 dinaikkan sebanyak 5 sen iaitu dari harga RM 1.85 kepada RM 1.90. Apakah alasan kerajaan kali ini?

Alasan kerajaan kali ini adalah untuk memudahkan pengiraan subsidi.Ya, itulah di antara alasannya untuk kenaikan minyak RON 95 ini. Sungguh tidak kami sangka, untuk memudahkan kerajaan, kerajaan sanggup menyusahkan rakyat sekali lagi. Mungkin bagi mereka yang “berduit”, tidak akan terasa kenaikan sebanyak 5 sen, namun perlu diingat, kenaikan harga minyak akan menjadi alasan utama peniaga untuk menaikkan harga barang.

Yang paling kami kesalkan, adalah janji kerajaan yang mengumumkan tiada kenaikan untuk minyak petrol RON 95 untuk tahun ini pada 4 November, genap sebulan mereka memungkiri janji. Ibarat macam janji Hitler kepada Stalin. Tidak boleh diambil serius 100%. Apabila mereka katakan tiada kenaikan, bermakna ia akan berlaku sebaliknya.

Nasihat kami, sekiranya tidak boleh melaksanakan janji, jangan membuat kenyataan terlebih dahulu.Ini bukan sekali dua terjadi. Kami tidak faham mengapa kerajaan begitu berani menipu secara terang-terangan dalam isu ini. Mungkin mereka ingat rakyat tidak pernah peduli dan tidak cerdik.

  • Tahun 2010 : Harga minyak naik 15 sen (1 kali)
  • Tahun 2011 : Harga minyak naik 20 sen (2 kali)
  • Tahun 2012 : Harga minyak RON95 (RM2.20 per liter)
  • Tahun 2013 : Harga minyak RON95 (RM2.34 per liter)
  • Tahun 2014 : Harga minyak RON95 (RM2.52 per liter)
  • Tahun 2015 : Harga minyak pada paras RM2.60 seliter

RAKYAT BAWAHAN BERLAINAN PULA TINDAKANNYA

KUALA LUMPUR 10 Dis. – Seramai 719 orang awam telah ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana terlibat dengan jenayah rasuah sejak Januari sehingga Oktober ini yang menunjukkan peningkatan secara mendadak hampir sekali ganda sejak 2006.... Berita Penuh


Bagaimana dengan kes Khir Toyo dan 16 lagi kes berprofil tingi?Ling liong sik,Khir Toyo,Lingam,dakwaan penyiasat persendirian......









KES ALTANTUNYA








No comments: