APA KENA MENGENA DENGAN JUSTO DALAM PELBAGAI ISU SENSITIF DI NEGARA KITA??!!





 


Kalangan yang membesarkan kes justo di Thailand adalah terdiri daripada golongan minda lemah!! Kes 1mdb tiada kaitan dengan justo dan Perdana Menteri harus menjawab banyak persoalan yang belum terjawab!!

Suatu masa dahulu yb datuk ahmad maslan (timbalan menteri kewangan) kata kementerian kewangan tidak pernah keluarkan surat 'jaminan' untuk 1mdb meminjam wang tetapi akhirnya beliau didapati membohongi parlimen serta dihadapkan kepada jawatankuasa disiplin parlimen untuk memohon maaf.

Apakah isu yb datuk ahmad maslan ini ada kena mengena dengan justo??!! Tiada kaitan pun dengan justo!!

Perdana Menteri kata kononnya tak kenal jho low tetapi ada gambar dato sri najib, datin sri rosmah serta anaknya riza aziz bersama jho low.

Apa kaitan ini dengan justo??!! Ada kena mengena kah dengan justo??

Dato sri najib kata jho low tiada kaitan dan tak pernah terlibat dengan syarikat 1mdb tetapi akhirnya mahkamah london mengaitkan jho low mewakili 1mdb membida untuk beli sebuah hotel di london.

Apa kena mengena isu ini dengan matlumat justo??!!

Perdana Menteri membohongi parlimen kata sebahagian duit yang ditebus dari kepulauan caymen sejumlah usd1.103 billion disimpan di bank BSI singapura akhirnya didapati tidak benar serta 1mdb beri dokumen palsu. Monetary Authority Singapore dah pun siasat!!

Ini pun ada kaitan ke dengan matlumat palsu justo??!! Tidak ada kena mengena pun!!

Duit usd700 juta dimasukkan ke dalam akaun peribadi dato sri najib; apakah ini juga dengan matlumat palsu justo??!!

Isu ini tidak ada kaitan langsung dengan matlumat justo!!

Sejumlah wang tunai rm2 juta dimasukkan ke dalam akaun peribadi datin sri rosmah; apakah ini ada kaitan dengan justo??!!

Justo kah yang bagi matlumat ini??!! Tak ada kena mengena pun!!

Banyak lagi isu-isu yang dato sri najib harus jawab secara jujur, ikhlas, telus dan secara mudah difahami rakyat mengenai berbagai perkara yang rakyat nak tahu. Apa susah sangat dengan dato sri najib untuk memberi jawapan secara mudah bagi memberi pencerahan kepada keseluruhan masyarakat di negara kita??!!

Tolonglah jangan jadikan isu justo untuk mengalih pandangan rakyat. Kini, mentaliti rakyat lebih bijak daripada pemikiran segelintir dari menteri-menterikabinet kita!!

Isu justo yang sedang diperbesarkan itu hanya menjadi bahan tertawa rakyat saja!! Sesungguhnya, rakyat tidak bodoh dan putrajaya akan gagal untuk terus memperbodohkan keseluruhan warganegara malaysia!!

Isu justo akan gagal untuk mengalih pandangan rakyat malaysia terhadap persoalan pokok skandal syarikat 1mdb. Jangan risau!! Banyak isu-isu sensitif yang sedang melanda negara kita masakini tidak ada kena mengena langsung dengan justo!!

Khairuddin Abu Hassan

No comments: