PENGLIPURLARA SANUSI- 𝗦𝗮𝗻𝘂𝘀𝗶 dakwa DAP kuasai kerajaan. Jom kita 𝘤𝘩𝘦𝘤𝘬 fakta.

 

𝗦𝗮𝗻𝘂𝘀𝗶 dakwa DAP kuasai kerajaan. Jom kita 𝘤𝘩𝘦𝘤𝘬 fakta. 


Memang betul DAP adalah parti yang 𝗽𝗮𝗹𝗶𝗻𝗴 𝗯𝗮𝗻𝘆𝗮𝗸 𝗸𝗲𝗿𝘂𝘀𝗶 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻. Tapi beberapa perkara yang perlu diperhatikan.


Walaupun kerusi terbanyak, jawatan TPM tak dapat kepada DAP 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗽𝘂𝗻 𝗗𝗔𝗣 𝗮𝗱𝗮 𝗠𝗣 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂. Boleh je kalau DAP nak tuntut tapi itu tak berlaku.


DAP juga mempunyai bilangan menteri yang sedikit. Dan kementerian yang diberi kepada DAP 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗿𝗶𝘁𝗶𝗸𝗮𝗹.


Menteri Kewangan - Keadilan

Menteri Ekonomi - Keadilan

Menteri Dalam Negeri - Keadilan

Menteri Pendidikan - Keadilan

Menteri Komunikasi - Keadilan

Menteri Undang-undang - UMNO

Menteri Pertahanan - UMNO

Menteri Kesihatan - Amanah

Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan - Amanah


Kesemua kementerian yang boleh 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗮𝗸 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝘀𝗸𝗮𝗹𝗮 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿 dipegang oleh parti selain DAP dan 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂. DAP tak pernah bising soal ini.


Tak setakat itu, di Perak, DAP 𝘀𝗲𝗿𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗷𝗮𝘄𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗠𝗕 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗨𝗠𝗡𝗢 walaupun DAP punyai jumlah kerusi yang paling banyak. Tak jadi isu pun.


Hujah lebai lagi, walau DAP tak pegang kementerian yang utama, DAP tetap kuasai kerajaan. 𝗣𝗠𝗫 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗶𝗸𝘂𝘁 𝗰𝗮𝗸𝗮𝗽 𝗗𝗔𝗣 𝗸𝗮𝗹𝗮𝘂 𝘁𝗮𝗸𝗻𝗮𝗸 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗷𝗮𝘁𝘂𝗵.


Pertama sekali, DAP tak pernah sekali pun ugut untuk keluar kerajaan. Keduanya, DAP masuk pilihanraya sebagai 𝗣𝗛. 𝗗𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗹𝗼𝗴𝗼 𝗣𝗛. Tak timbul pun soal ugut kerajaan akan jatuh. Ini PH, bukan PN. Lemah.


Ok, kita tengok pula setakat ni apa keputusan kerajaan yang  𝗺𝗲𝗻𝗴𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗗𝗔𝗣.


Pertama sekali, kerajaan perkenalkan pengajian hadits 40 di sekolah. Adakah ini menguntungkan DAP? Dan adakah DAP menentang? Seingat aku yang kuat tolak perkara ini adalah 𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻, 𝗸𝗮𝘄𝗮𝗻 𝗣𝗔𝗦.


Kemudian, kementerian Ekonomi perkenalkan 𝗜𝗣𝗥 yang majoriti pesertanya adalah 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂. DAP dapat untung ke? DAP ada lawan ke?


𝗣𝗠𝗫 𝗷𝗮𝗱𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗱𝗶𝗮𝗺𝗮𝗻 𝗿𝗮𝘀𝗺𝗶 𝗣𝗠 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝘂𝗽𝗮𝗰𝗮𝗿𝗮 𝗸𝗲𝗮𝗴𝗮𝗺𝗮𝗮𝗻. Adakah ini juga menguntungkan DAP? Ada DAP buat bising?


Fikir! Fikir! Fikir! Apa dia keputusan kerajaan yang beri untung kepada DAP, yang merugikan Melayu Islam?


Sebaliknya PAS ketika dalam kerajaan dululah yang rugikan Islam bila 𝗴𝗮𝗴𝗮𝗹 𝗯𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗥𝗨𝗨355. Malah 𝗰𝗮𝗯𝘂𝘁𝗮𝗻 𝗸𝗵𝗮𝘀 𝗷𝘂𝗱𝗶 𝗽𝘂𝗻 𝗱𝗶𝗻𝗮𝗶𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 8 𝗸𝗲 22 𝗸𝗮𝗹𝗶 𝘀𝗲𝘁𝗮𝗵𝘂𝗻. Tak kira lagi 𝗮𝗿𝗮𝗸 𝗷𝗲𝗻𝗮𝗺𝗮 𝗧𝗶𝗺𝗮𝗵 yang telah dibenarkan penjualannya di negara ini.


Dan kena ingat, bila ada perkara berkaitan Melayu dan Islam, yang paling lantang mengkritik adalah 𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗠𝗖𝗔. Bahkan Gerakan dan MCA gunakan isu itu untuk 𝗵𝗮𝘀𝘂𝘁 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂.


PAS kata DAP tunggang parti kerajaan. 𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗠𝗖𝗔 pula kata DAP 𝗱𝗶𝘁𝘂𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗶 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻. Yang mana satu ni wei?


Kalau DAP paling sedikit menteri, tak pegang jawatan utama dan tiada keputusan kerajaan  yang untungkan DAP atau rugikan Melayu Islam, apa yang sahihnya dakwaan 𝗗𝗔𝗣 𝗸𝘂𝗮𝘀𝗮𝗶 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻?


Cakap memang murah tapi bila 𝘁𝗮𝗻𝗽𝗮 𝗳𝗮𝗸𝘁𝗮 maka ia adalah satu 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵. Dan fitnah, atas tujuan apa sekali pun, ia merupakan 𝗱𝗼𝘀𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿.


Hakikat paling benar, DAP adalah 𝗸𝗮𝘄𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗿𝗶𝗯𝘂 𝗸𝗮𝗹𝗶 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗯𝗮𝗶𝗸 𝗱𝗮𝗿𝗶𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗣𝗔𝗦. DAP belum pernah lagi khianati Keadilan. Sentiasa setia susah dan senang.


Tapi PAS dah pernah khianati 𝗞𝗲𝗮𝗱𝗶𝗹𝗮𝗻, pernah juga khianati 𝗨𝗠𝗡𝗢. Parti 𝗜𝗸𝗮𝘁𝗮𝗻 juga pernah jadi mangsa pengkhianatan PAS. Siapa saja yang berkawan dengan PAS, berkemungkinan besar akan dikhianati.


Yang sebenarnya, PN dah kehabisan peluru. Kerajaan pimpinan DS Anwar ini 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗮𝗹𝘂 𝗵𝗲𝗯𝗮𝘁 hinggakan 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗿𝘂𝗮𝗻𝗴 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗱𝗶𝘀𝗲𝗿𝗮𝗻𝗴. Dengan memainkan sentimen DAP ini saja cara mereka ada untuk elak orang Melayu 𝗷𝗮𝘁𝘂𝗵 𝗵𝗮𝘁𝗶 kepada kepimpinan DS Anwar. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


#BoikotHotFM

#BoikotKJ

#BoikotJohan


.


No comments: