INI SATU LAGI KOMEN....BLOG AKU NI ORANG HANTAR KOMEN...AKU SIARKAN KRANA ADA GAMBAR DAN MAKLUMAT.







NEGERI BERKEBAJIKAN - Parking Dalam Perkarangan "Spital Besar"( HPRZII) Tetap Kutip dan Saman.

Agaknya, kenapa kita ke hospital ? Adakah untuk berseronok dan lepak santai ? Sudah tentu TIDAK ? Mereka yang ke Hospital ini sudah tentu yang mempunyai MASALAH kesihatan atau menemani Orang Sakit MENDAPATKAN RAWATAN.

Cuba bayang, bayar Caj Perkhidmatan Hospital RM1 (SERINGGIT). Tapi Denda Parking Kereta RM 10 atau jika tidak bernasib baik kena RM 110 ? Jika anda Parking di dalam petak yang disediakan tetapi sudah tamat masa bayaran, PESAKIT @ peneman kena saman RM 10, itu sudah dikira nasib baik jika parking diluar petak & kena "Clamp" bayar dulu RM 110 baru boleh balik rumah.

Pagi ini, saya lihat dengan mata sendiri. Saya faham jika Parking di luar petak yang disediakan dan jika menghalang lalulintas wajarlah di ambil tindakan, yang saya ingin persoalkan ialah kereta yang tamat tempoh bayaran parking dan parking di petak yang disediakan, TETAP di saman.

Dalam Islam ada Ehsan. Wahai Kerajaan Berkebajikan ... Tidak bolehkan kamu memberi sedikit Ehsan kamu kepada Pesakit, peneman dan pekerja hospital sedikit Ehsan kamu ? Besar sangat ker pendapatan hasil dari kutipan Parking dan saman di kawasan Hospital tu ?

#KerajaanHanyaCakap

#HakikanyaBeginilah

#AmboKesianKoOreKelate

#BayarParkingMahalPadaBayarUbat

 

 

No comments: