Amir berikrar perbetulkan landskap politik yang pincang



Ikrar elok elok. Jangan khianat mandat rakyat yang telah menyokong dan mengundi  kamu dan kemudian kamu melompat atau meletak jawatan. Itu adalah pengkhianatan yang paling tak berguna dalam sejarah  politik seseorang individu dan generasi kini akan mengenang kamu sebagai ahli politik yang tidak berguna.


Amir berikrar perbetulkan landskap politik yang pincang



Calon Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Amir Khusyairi Mohamad Tanusi tekad menjadikan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim ini sebagai langkah pertama untuk menangani permasalahan penduduk kampung dan pengundi Slim.

Beliau yang bertanding atas tiket Bebas berkata, banyak kepincangan yang perlu diubah dan diperbetulkan semula terutama berkaitan dengan perubahan landskap politik negara yang tidak dijangka.
“Saya percaya ini langkah pertama dan permulaan di mana kami harap dapat membetulkan apa yang kami rasa tak betul terutama dalam landskap politik negara kita.



“Budaya ini perlu dijernihkan lebih-lebih lagi kalau diteruskan akan menyebabkan proses demokrasi dan politik baik terhenti di situ sahaja,” katanya selepas pengumuman pencalonan DUN Slim di Dewan Sri Tanjong hari ini.

Sementara itu, beliau memaklumkan akan bertanding menggunakan logo pokok yang melambangkan kekuatan pendirian parti itu untuk membawa suara-suara masyarakat di Slim.


“Kita memilih simbol pokok untuk menggambarkan pengundi di Slim bahawa akar pokok mencengkam tanah, yang menunjukkan asas pendirian kami yang kuat.

“Kemudiannya daun-daun yang merimbun sebagai simbolik kami akan peka dengan masalah pengundi di Slim. kami mempunyai idea dan aspirasi terutama untuk membawa nilai-nilai murni dalam politik,” katanya lagi.

No comments: