Wednesday, May 20, 2020

JANGAN MARAH LEBAI NI....DALILNYA ZUHUD BUKAN KENA NAIK UNTA....


Alang alang nak gabuih...gabuih 7 terus...haaa...tepukkk



Dah di takdirkan rezeki masing -masing...nak buat macamana...dah ditakdirkan nak jadi MB.Rezeki hasil tebuk atap dikira rezeki juga. Nak menang tak menang menang..jadi inilah redho Allah Taala hasil perancangan rapi dengan tebuk atap....

Dah lah ditakdirkan ....Jangan lah marah...sebab Allah dah tentukan. macam juga Mahathir dan Mukhriz...dah takdir tamak haloba nak pegang sampai kiamat, akhirnya jadi kera sumbang juga kerana tak setuju dengan DAP dan Anwar.Akhirya apa jawatan pun beliau  tak ada tapi masih lagi bercita cita nak jdi PM..Masa jadi PM kroni lama lama jugalah yang dia lantik dan bawa masuk PPBM dan akhirnya mereka tendang Mahathir.Muka -muka yang tendang Mahathir ni bukan apa, sebab nya tak lain tak bukan kerana Allah Taala tak bagi beliau pegang sampai mati...juga bukan kerana apa , kerana tak menepati janji janji yang telah diberi kepada rakyat dijaja kepada rakyat kesani ke sini kesana kesini dok tibai Najib kleptokrat. Rakyat percaya selepas 2 tahun, Anwar akan dilantik sebagai PM.Tapi kena kencing..elok juga lah ramai dok kata Pakatan Hancing, sebab apa, sebab Mahathir tak tunai janji.

Takdir jugalah para penyokong setia PH, walau semasa para pemimpin dilantik, nangoi-nangoi dibawah yang dok berperang siang malam pagi petang nilah yang dok defence para menteri PH. depa bukan sahaja keliru dan tidak ambil pusing, malah jadi juah sombong tak reti nak jaga penyokong..uhhhhh jenuh la kami nak jaga semua...dakkkkk...kami tak suruh pun hangpa jaga kami semua ni...tapi kurang kurangnya bagi la supporrt...akhir sekali jatuh melingkup, dan nangoi-nangoi yang dibawah ini juga lah yang dok berperang ...siang malam pagi petang..dah takdirrr....patut seua bloggers dah serik dan diam sekarang...tapi masih kental kerana memang memahami erti takdir untuk jadi nangoi sampai tua bangka.masa ada jawatam, tukang bawa duit untuk Umno pun masih dapat kontrak juta juta..nak kata hangpa pandai apa kebendanya.....orang yanag dok pejatuh hangpa , orang itu jugalah yang dapat kontrak juta juta.hangpa gagal sebenarnya...kalaulah PN ni pilih yang cerdik....mampoih la nak lawan..tapi PN pun pilih yang bengong bengong juga...yang ni tak payah ulas lah...sebab masing masing tahu dapat menteri menteri cap ayam juga..takdirrrr.

Takdir juga kepada Anwar kerana seringkali terkena dengan orang yang beliau percayai. Mahathir terang terang tak mahu lepaskan jawatan kepada beliau, namun dengan mahazalim itu jugaklah Anwar masih setia...sesungguhnya beliau terlalu penyabar.Takdir tidak lagi membolehkan beliau memegang jawatan PM.

Takdir juga Azmin selamat jadi menteri. Kisah apa ,kalau setakat kena maki hamun siang malam pagi petang kalau beliau pos dalam tweeter dia...nak tau sila lah jengah ke tweeter beliau bila dia pos.Bukan saja kena maki hamun kena perli tu paling rendah lah selain cai maki 7 keturunan bagai. Buat apa ada nama, pangkat dan harta, kalau siang malam orang dok maki. Tu kata Anwar dulu dulu sewaktu beliau berceramah.

Takdir juga jika selama ini , orang Melayu redho dengan kenaikan harga barang, aihhhh....BMF kan...biar lah naik sedikit saja...kerajaan Melayu Isle ni seminggu sahaja dapat selesaikan masaalah kata ketua gerombolan para lebai yang selesa dibeli dengan ghanimah dunia dan juga menyorok bila MCA dilantik memegang beberapa pelabuhan di Malaysia...ya lah orang Melayu, mana nak eksport banyak barang..setakat import buah kurma, ekspot air bacaan yassin dan buah kismis minda dibaca dengan tujuh petala ayat suci murni.Takdir la juga, bila Kelantan dan Terengganu jatuh ditangan lebai, dan Kedah terbaru..dengar khabarnya lebai nak jadikan Kedah negeri contoh..Nampak gayanya takdir juga jika hudud belom dapat di manfaatkan di negeri dibawah para lebai lebai ini untuk ditadbir.

Takdir sungguh betapa Muhyiddin ni bijak bila sebelum ini beberapa negeri di pegang oleh MB bersatu, tiba tiba ditakdirkan semuanya hilang dan Pas yang tumpang tui dengan menebuk atap, menjadi MB di 3 buah negeri. Ya lah , itulah hasil doa para wali wali dalam parti agama itu. Takdir sungguh sampaikan Bersatu langsung yellek pucci tak ada apa juga...masa depan bersatu ini banyak bergantung kepada kawasan kawasan yang akan di tandingi oleh Pas, Umno dan Bersatu..nampak gayanya melepas lah jika kawasan yang telah dimonopoli Pas dan Umno sahih Bersatu akan dipinggirkan.Takdirrr...


Dan buat para meneri tebuk atap..takdirrr sangat lah kalau hangpa dapat perintah sampai habis penggal ini...memang generasi muda yang baru mengundi ini, golongan bijak pandai, tak akan beri secara pecuma kepada hangpa dah....kecualai yang punya MINDA MISKIN ,JIWA PENGEMIS, yang hanya menunggu orang bagi bantuan dan menyerahkan nasib kemiskinan atas pilihan sendiri sahajalah yang akan mengundi kalian...kalau tidak bulan Julai ini takdir akan menetukan kerajaan Melayu isle ini mendabik atau melingkup jatuh dan menyembah bumi ...takdirrrrrrrrrrrrr.....




No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers