Pemilihan Parti Lambang Keberanian PAS




GOMBAK 3 JUN : Kematangan para pewakilan untuk memilih pemimpin yang mantap selain mampu membawa kejayaan parti adalah cermin kepada keberanian PAS tidak menangguhkan pemilihan pucuk pimpinan parti itu.

Berbeza dengan Umno-BN, parti Islam itu malah yakin mampu membawa kejayaan parti terutama dalam menghadapi Pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata walaupun banyak parti politik lain menangguhkan pemilihan pucuk pimpinan parti mereka sehingga selepas PRU-13, namun PAS yakin pemilihan kali ini tidak akan memecahbelahkan parti sebaliknya akan memantapkan perpaduan pemimpin serta anggota parti.

"Sejak proses pemilihan bermula, kami yakin tidak akan timbul sebarang unsur negatif daripada pertandingan yang berlaku dan proses pemilihan akan dapat dilaksanakan tanpa sebarang gangguan sehingga pemilihan ini selesai,"katanya.

Beliau berkata demikian ketika ucapan aluan pada Muktamar Tahunan Pas ke-57 di sini hari ini.

Pemilihan kali ini menyaksikan Presiden PAS, DatuK Seri Abdul Hadi Awang menang tanpa bertanding manakala bagi jawatan nombor dua parti menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara penyandang Nasharudin Mat Isa, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Mohamad Sabu.

Semalam bagi pemilihan Dewan Muslimat Pas, menyaksikan ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Mohd Yusof dipilih sebagai Ketua Dewan Muslimat Pas Pusat menewaskan penyandang Nuridah MOhd Salleh manakala Ketua Pemuda Nasruddin Hassan menang jawatan berkenaan tanpa bertanding bagi penggal kedua.

Manakala jawatan timbalan jatuh kepada anak Menteri Besar Kelantan, Nik Abduh Nik Aziz.

No comments: