SETIAUSAHA AGONG GERAKAN KEDAH DI HALAU WARGA EMAS


kiri para wartawa kanan marahkan harakah...

suruh guan eng letak jawatan...lu sapa aminah........


kena halau balik kedah....balik jaga dan tengok kedah....



Setiausaha Kedah Tang Hing Lye yang mengkritik pentadbiran Lim Guan Eng kerana memberi peruntukan yang lebih kepada bumiputera di halau oleh para warga emas yang hadir di kawasan dataran pemidato penang.

Ini menyebabkan warga emas yang menjerit dalam bahasa Hikkien, memberitahu dan menjerit terhadap Tang agar “diam dan balik ke kedah”.

“Tempat ini adalah untuk DAP,” mereka berteriak, namun tang teruskan juga mendedahkan bahawa Lim tidak berlaku adil untuk masyarakat lain.

Tang mendakwa bahawa Lim telah memberi kemudahan yang terbaik kepada masyarakat melayu sebanyak RM24 juta melalui peruntukan jabatan agam islam negeri,. better treatment .

Sementara aminah..bekas ketua wanita PKR pula mendesak agar lim guan eng meletak jawatan dan mengadu bahawa semua aduan mengenai masyarakat di jelutong tidak diambil peduli.....Hang buat la aminah oiiiii.....


Apa-apa pun dah lama orang / kaum cina menolak parti GERAKAN.Sama saja macamana Umno lakukan selama ini dengan membiarkan sahaja Gerakan menguasai semua tanpa ada apa-apa usha membantu kaum Melayu. Bila DAP membantu kaum Melayu ,penyokong Umno memainkan peranan kononnya DAP menindas Melayu .Ini adalah contoh bagaimana Gerakan memainkan isu.Kepada penyokong Umno buka mata , telinga...



gambar/ artikal : Lucia Lai/amiruddin

No comments: