CUBA KAJI KENAPA BELAKUNYA PERARAKAN KEPALA LEMBU


Beberapa peristiwa yang berlaku di bawah adalah contoh yang kita ikuti berdasarkan laporan yang diberikan.Kita semua tahu kerajaan Pakatan Selangor akan ditumbangkan dengan berbagai cara setelah Perak.

Setelah cubaan Khir Toyo melalui isu babi,isu arak,gagal,isu Beng Hock pula untuk menyemai perasaan dan tanggapan bahawa DAP tidak jujur dan PAS pula tidak dapat melakukan dan tidak sefahaman dengan pimpinan negeri.

Kini antara isu yang paling mujarab ialah isu agama.maka kerana itu, cara agama amat sesuai antara kaum Melayu dan India kerana dilihat ianya amat sensitif dikalangan kedua bangsa tersebut.

ADUN akui ada rundingan keluar Umno
Ong: Ramai pemimpin, ahli MCA sokong saya
Peguam akan dedah SPRM dera saksi
3 penyebab Umno terus ditolak di Pmtg. Pasir
Shah Alam temple demo: The Malays who don’t understand the essence of Islam

Jika para pimpinan Pakatan tidak bijak menanganinya, isu ini seolah-olah akan membawa kepada rusuhan kaum.Rusuhan kaum amat bermakna kerana ianya akan di ambil alih oleh tentera dan MAGERAN akan di laksanakan.Mungkin akan ada beberapa prosedur lain dalam melaksanakan semua ini , namun rusuhan amat penting bagi pihak lain untuk mengambil alih pentadbiran dan menyusun semula Malaysia kepada 1 Malaysia.

Kita tidak boleh menafikan akan perkara ini.Sebab isu lain dilihat tidak berjalan sebagaimana yang sepatutnya.maka kali ini isu yang berkaitan dengan agama dilihat mungkin akan menyentuh sensitiviti pihak lain dan sudah tentu menguntung pihak yang satu lagi pula.

Cubaan akan dilakukan dari masa ke semasa untuk membuat alasan untuk mengambil kesempatan .Rakyat harus cepat faham dan bijak menanganinya.Orang terdesak sanggup lakukan apa sahaja.

No comments: