SELEPAS DI TEGUR MUSA AMAN MENGELUAARKAN KENYATAAN AKAN MEMERHATI PERBICARAAN ANWAR



Badan Hak Asasai Manusia menggesa Malaysia menggugurkan dakwaan ke atas Anwar dan membidas kes itu sebagai "charade of justice," atau 'keadilan kepura-puraan' dan Amerika Syarikat telah memberi amaran bahawa ia sedang memerhati dengan teliti peristiwa berkenaan.


Namun isu ini bukanlah mudah untuk di tepis.Umno akan menyatakan bahawa Anwar adalah egen Amerika sebagaimana yang semua maklumkan.
Kita tidak tahu apa yang di "gempar" atau di beri kata dua kepada Musa Aman sehingga beliau membuat kenyataan tersebut.Ini perlu ditangani dengan berhemah oleh Bn kerana ianya akan memberi kesan hebat keatas pelaburan dan rakyat akan menderita sekiranya Amerika memboikot semua pelaburan baik di dalam mahupun di luar..

Setiap kenyataan yang di buat oleh pimpinan Umno dilihat sebagai satu ejekan kepada Amerika.Mana mungkin mereka tidak tahu akan tindak tanduk yang Malaysia lakukan,apa yang pimpinan Umno cakapkan dan apa propaganda yang Umno mainkan.Maka kerana itu, sistem kehakiman,dan semua sistem yang menjurus kepada kegagalan fungsi negara ini ..dilihat sebagai satu langkah yang boleh menjauhkan para pelabur , maka kerana itu semuanya harus di tukar.Bagaimanakah menukarnya ??? hanya ada satu jalan ..iaitu tumbangkan Bn.

wrlr

No comments: