KITA PUNYA CALON PEJALAN KAKI PERINGKAT DUNI

 

ZAINUDDIN OMAR





Pergh 48 jam tak tidur dan masih boleh berjalan 60 km sehari. Anggota GGK Gerakhas pun kalah.

*******************

Pemandu teksi yang mendakwa gigih berjalan dari Skudai sehingga ke Istana Negara selama kurang dari seminggu baru-baru ini menceritakan pengalaman itu malam tadi.

Melalui hantaran video Noorazlan Ismail berkata jadual hidupnya tidak teratur sepanjang perjalanan tersebut malah ada ketika tertentu dia tidak tidur pun.

"Tidur saya tak tentu. Saya pun ikut kudrat saya, kadang-kadang sampai dua hari pun saya tak tidur," katanya.

Pun begitu Noorazlan, 49, memberitahu dia ada cara tersendiri untuk mengatasi isu tersebut dan menganggap ia sebagai suatu "kelebihan" yang dikurniakan Tuhan.

"Dari segi tidur tu saya pun alhamdulillah... dengan langkah saya penuh dengan selawat, zikir, mungkin satu kelebihan yang Allah bagi," katanya.

Noorazlan menarik perhatian ramai apabila mendakwa berjalan dari Johor ke Kuala Lumpur sebagai usaha menarik perhatian kerajaan bagi membenarkan pengeluaran dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) secara bersasar.

Di hadapan Istana Negara dia kemudian "secara kebetulan" bertemu pula dengan Ahli Parlimen Tasek Gelugor Bersatu Wan Saiful Wan Jan yang ke situ bersama beberapa NGO untuk menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong dalam isu yang sama.

Menurut Noorazlan dalam video malam tadi, dia menempuh jarak perjalanan sejauh kira-kira 312km dari Plaza Tol Skudai dengan memakan masa enam hari iaitu antara 28 Mac hingga 3 April.

 

No comments: