BAGAIMANA KERAJAAN INI BOLEH DIJATUHKAN?

 

Berhati hati dalam kegembiraan..


NORMAN RADZUAN


BAGAIMANA KERAJAAN INI BOLEH DIJATUHKAN?

 

Saya ditanya bagaimana ‘mereka’ boleh jatuhkan Anwar. Mengapa saya terpaksa ingatkan berkali kali mengenainya?

 

Saya masih ingat apa yg terjadi di Perak 14 tahun dahulu. Oleh kerana keluarga saya dari kalangan UMNO , saya telah mendengar 3 bulan sebelum kerajaan Perak dijatuhkan.

 

Saya cuba bertemu Ds Nizar tetapi org dikeliling menganggap saya mahu ‘projek’. Saya sangat berkecil hati sikap orang sekeliling Nizar ketika itu. Akhirnya ia menjadi kenyataan apabila Nizar menjadi MB paling singkat di Perak.

 

Persoalannya bagaimana kerajaan perpaduan ini boleh dijatuhkan?

 

Pertama mereka akan jatuhkan Zahid dalam tempoh 5 bulan dari sekarang iaitu tarikh akhir pemilihan UMNO. Hanya dengan menjatuhkan Zahid sahaja satu-satu jalan untuk menjatuhkan kerajaan Perpaduan ini.

 

Sekadar ramalan, jika Zahid gagal pertahankan kerusi Presiden mereka akan angkat Hisham atau Ismail sebagai Presiden. Lalu dengan rasmi BN secara en bloc akn menarik sokongan kepada kerajaan campuran ini.

 

Anwar mempunyai kelebihan sebagai PM. Malah Anwar disenangi oleh semua kaum kerana pendekatan moderate dlam berpolitik. Kelebihan Anwar beliau sangat disenangi oleh rakyat Sarawak dan Sabah.

 

Pun begitu ia tidak cukup untuk jumlah kerusi andaikata GPS, Warisan dan Bebas setia bersama Anwar. Jadi sebab itulah seperti saya katakan semalam kes LCS, pembelian vaksin, salah guna dana rakyat bernilai RM 580 billion mesti disegerakan. 

 

Saya bukan niat untuk menakut nakutkan di kala kita dalam kegembiraan. Tapi saya lebih takut jika ia jatuh sekali lagi. Kita baru menangis kegembiraan jangan beberapa bulan lagi kita menangis kerana kesedihan.

 

Anwar baru diumumkan sebagai PM saham dan ringgit meningkat. Ucapan tahniah dari pemimpin serata dunia. Anwar menunjukkan contoh bagaimana beliau sanggup tidak bergaji dan tidak mahu pejabat PM diubahsuai untuk menjimatkan kos perbelanjaan. 

 

Sanggup bekerja hari Ahad untuuk membincangkan kos sara hidup. Tapi rakyat yang sudah termakan dakyah perkauman ini tidak akan melihat seribu kebaikkan itu….

 

Sekali lagi saya ingatkan berhati hatilah… mereka tidak pernah diam walaupun sehari.

 

 

No comments: