MASA JADI PEMBANGKANG DULU, INGAT HANGPA CERDIK. BILA JADI KERAJAAN NAMPAK HANGPA BODO.PENYOKONG SENDIRI PUN HANGPA BIARKAN. LA NAK JADI BODO BALIK KAH?


NORSHIDAH MOHD DAUD

Lepas PKR menolak cadangan Madey untuk melantik diri dia sendiri sebagai PM & DSAI sendiri buat keputusan untuk menolak sebarang kerjasama  pembentukan kerajaan baru bersama Madey daalm PH, terhegeh-hegeh pemimpin Amanah dan DAP p meeting dengan lahanat tua kutuk tu sedangkan kita semua sedia maklum bahawasanya Madey bukan lagi dalam PH. Dia sendiri gelandangan, dibuang oleh parti sendiri.

Dalam PH ni parti yang ada hanyalah PKR, Amanah DAP. Bodo p kejar lagi lahanat tua kutuk tu untuk ape?

Dah p meeting ngan lahanat tua kutuk tu, keluarlah pelbagai option untuk jawatan PM dan TPM. Tetibe wujud PH+

Meeting tanpa DSAI, tapi boleh calonkan DSAI sebagai TPM. Paling xleh blah, Madey memaklumkan bahawa Amanah dan DAP mencalonkan Pie sebagai PM (aku percaya Madey sebenarnya yang mencalonkan Pie, tapi hingga harini Amanah dan DAP x menolak pun statement Madey tu. Sendiri mau ingat la)

Pie juga memimpin parti pelbagai kaum sama seperti DSAI. Tp kenapa Madey menyokong pemilihan Pie  momohon agar parti-parti lain dalam PH juga membuat keputusan yang sama? 

Sampai sekarang sekor pun dak-dak oren masam x mampu bagi jawapan kat aku. Tapi mereka tetap mengatakan DSAI yang salah sebab x berusaha mendapatkan mandat rakyat dan gila kuasa x sabar nak jadi PM.
Ingat ..kami boleh lantik hangpa , kami juga boleh buang hangpa...jika itu yang dipaksakan keatas rakyat dan nampak hangpa juga tak secekap Umno Bn.



No comments: