ADA LARANGAN...JANGAN BUKA KEDAI MASA TARAWEH.....

Kena faham hukum solat taraweh..Solat taraweh hukum sunat..Solat sunat siapa yang buat dapt pahala,yang tak buat tidak berdosa tapi jangan sesekali memandang solat sunat sesuatu yang rendah..Lagipun ianya boleh dilakukan di rumah dan Nabi sendiri banyak melakukan di rumah..Org berniaga kedai makan,mereka mencari rezeki untuk sara keluarga dan anak-anak  sekolah..Jika tiada pendapatan,siapa yang susah?

Ada wakil rakyat pasmno yang nk turun bantu?Adakah kerajaan Pas kelantan ni faham mana yang wajib yang perlu diutamakan dan yang mandub(sunat yg dianjurkan)?Inilah yang dipanggil siasah..

Kenapa hanya kedai makan sahaja yang perlu ditutup waktu itu?kenapa tak tutup sama pasaraya dan shopping complex? Sebab di sini lebih ramai orang waktu ini..tutuplah kb mall,aeon,mydin mall,giant,jusco,kfc,mcd,7 eleven..Apa pula nasib kdai jual colek?


Pukul 10 baru nak buka,siapa yang nak masak? Senang-senang kejaan negeri buat aje rush rumah ke rumah..paksa semua penghuni-penghuni rumah ke masjid dan jangan tinggalkan masjid di antara pukul 8.30 hingga 10.00 malam..Boleh macam tu?

Sekali tengok dah benar-benar macam TALIBAN..Bgaimana pula dengan musafir yang nak cari makanan waktu itu?Peniaga ada yang kena bayar pekerja,siapa yang nak bayar gaji mereka?Dah siang hari tak berniaga..Inilah jadinya kalau buat sesuatu tak guna kepala otak,...

kiriman: mat Awang Ori


Tiada penerangan foto disediakan.

No comments: