SIRI AKHIR : SEORANG YANG GILA GLAMOUR DAN TAMAK




Ia akhirnya masih menunjukkan bahawa tidak semua orang mungkin mentafsirkan filem sebagai satu pengajaran moral, dengan cara yang nampaknya dicadangkan oleh Rosmah Mansor.

Malah , filem Wolf  Of The Wall Street mungkin menjadi kejayaan untuk alasan yang menunjukkan bahawa  ia merupakan seorang yang amat gilakan  glamourises  dan sangat tamak , perbelanjaan yang tinggi, kesombongan dan perbuatan yang songsang melampau.

Orang-orang akan tertarik untuk menonton Leonardo di Caprio  yang membuat  duit berbilion-bilion dollar dalam menerima tawaran dalam bentuk rasuah dan terlibat dalam tingkah laku yang tidak bermoral , tidak diajar tentang kejahatan mengsonglap wang  yang begitu besar tetapi untuk melarikan diri  dari  dunia yang  mempercayai  kekayaan tidak terhad.

Filem-filem seperti ini, ia secara meluas berhujah , tidak membawa mesej Krismas. Sebaliknya mereka merosakkan dan mereka menggalakkan lebih ramai orang untuk mencuba nasib mereka dalam dunia kewangan yang tidak bertanggungjawab.



'glamour' of greed

Ini adalah bagaimana majalah GQ merumuskan projek:
' glamor ' dan  tamak
"Apabila Wall Street keluar pada tahun 1987, ia terkenal dan bagaimana inspirasin  orang-orang tertentu untuk pergi ke dalam perbankan, walaupun perkara  itu buruk .

Dengan itu, apa yang ada dalam fikiran, dan ramai yang mudah terpengaruh mungkin mahu menjauhkan diri dari Martin Scorsese The Wolf Of Wall Street: dari filem bercorak trailer sahaja, terdapat cukup aksi yang memaparkan  seseorang yang   suka mempamerkan  kekayaan untuk memacu krisis kewangan .

Strippers , masih mampu memandu  Ferrari, kapal layar  ,perbelanjaan sebanyak  $ 26,000 untuk parti dan makanan (" ia adalah satu pihak pihak ") dan mempunyai wang yang cukup untuk menenggelamkan  kapal layar dan masih mempunyai banyak ganti dan kewangan .


Persembahan juga dilihat luar biasa, dengan Yunus Hill terutamanya , begitu menarik perhatian sebagai pembantu naif Leonardo DiCaprio .Dimana perlumbaaan bagi merebut  Oscar tahun depan sudah berada dalam perancangan. "

Oleh yang demikian. Oleh kerana keuntungan box office  dibahagikan  beramai- untuk pengeluaran ini , berdasarkan sikap tamak dan tidak bermoral , Red Granite Pictures tetap akan berdiri dengan  tiadanya perubahan sikap melainkan sikap  tamak dan haloba , dan ianya hanya akan berjaya jika melainkan ianya menentang arus.

Memandangkan kekayaan yang didapati haram, hidup yang suka mempamerkan kekayaan  dan pautan perniagaan misteri yang menyokong sekian banyak wang daripada rejim pemerintah BN Malaysia , ia pasti semua  orang akan menceritakan sebagai topik yang sesuai untuk menjelaskan bagaimana  syarikat filem Red Granite menceburkan diri ke dalam perniagaan perfileman.




Walaupun apa sekali pun , ironi yang pastinya ialah pada terkenalnya sikap boros  Rosmah Mansor.


With Adam Scott from Red Granite's first money spinner "Friends With Kids"

Dengan Adam Scott dari "kepala  pemusing wang" yang  utama Red Granite ini " Kawan Dengan Kanak-kanak."


No comments: