LEN MACAM AURA BAM MAT LA NI.



Man Toba

Teringat dulu masa kempen pru 14 keliling negara bam Mat Sabu tiap kali ceramah dia kata apa tuan tuan??

Dengan lantangnya dia menjerit " Tun Mahadir perdana menteri sementara, Anwar presiden menunggu!!! Setuju atau tidak???? " jerit Mat Sabu kepada audien lantas disambut gemuruh " SETUJU !!!"  Penuh semangat.  




Lain macam aura bam mat masa tu dok mengharap Tun M presiden sementara dan nakkan Anwar cepat2 ganti Tun M bagi selamatkan Malaysia ketika itu.

Hari ini, kita melihat sosok tubuh bam Mat seperti boneka pupet sahaja layaknya. Dia kini diam membisu seolah olah gerun dengan Tun M. Malah menjadi bahan ejekan dah dimerata rata sosmed. Ramai mengatakan si Tun M dah pegang " telor" beliau tu sebab Mat Sabu berubah nada kini.

Langsung alasan tak logik kata transisi pm7 ke pm8 akan jejaskan ekonomi. Walhal terbukti masa Tun pm4 serah kuasa kepada Pak Lah Badawi pm5 dulu takde apa apa ganguan pun terhadap ekonomi. Begitu juga Pak Lah pm5 serah kuasa kepada Najib pm6 sama je ekonomi camtu la jugak.

Dangkalnya pupet2 Tun M dek ketakutan atas faktor apa yang membuat masing2 kecut. Serupa jugalah peranan " Nobita " @ LGE 2x5 perangai pupet juga. 

Tuan tuan tak rasa ke 2 menteri nih dah upama pupet? Jika beginilah perangai pemimpin2 pupet tuan tuan nak ke mereka nih kekal bertanding untuk pru 15 nanti??  Tentu2 tidak bukan?

Itupun kalau PH ada peluang menang la. Gue tak rasa aura PH boleh menang pru 15 nanti dengan keadaan dan carabTun M memerintah kini.  Jika Dato Sri Anwar tidak diberi beluang menunjukkan kehebatan beliau mentadbir negara nanti. Mana cukop masa untuk beliau buktikan performance dalam tempoh kurang 2 tahun cukop ke??

Itupun kalau Tun M serah kuasa kepada Anwar tuan tuan. Kalian pikir Tun M mintak lanjut tempoh dia sampai hujung tahun nanti dia mintak pusing tambah tempoh lagi ke nanti? 

Atuk kata, dia janji akan serah kuasa lepas Persidangan Apec November nanti.. 

Bila sampai November, Atuk mungkin akan kata "Mulakan Tempoh Peralihan Kuasa selama 6 bulan, tak boleh main serah macam tu saja"..

Lepas 6 bulan dari November, Atuk mungkin akan kata "Takpa lah, dah 3 tahun nie alang-alang kita cukupkan sepenggal teruih lahh"..

Kita nak kata apa tuan²?

Man Toba Ori @ King Jason
Aktivis Bloggers

#Mei2020
#TunExpired
#ReMapPH
#Gengpm8
#Anwarpm8
#GemilangBersamaAnwar
#AnwarTrulyPH

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

MMMMM......HATI HATI JIKA ANDA HANYA MARHAEN