WAJIB BACA : Aliran keras PAS tuduh Rafizi, Hadi terpengaruh

Aliran keras PAS tuduh Rafizi, Hadi terpengaruh 

Khamis,  

OLEH :     Amirulmukminin

Puak aliran keras PAS mendakwa Rafizi adalah dalang di sebalik Langkah Kajang. Mereka menabur fitnah di kalangan pemimpin PAS kononnya Anwar mengarahkan Rafizi untuk melakukan grand design Langkah Kajang. Sasaran terakhir adalah menjatuhkan Hadi Awang dalam PAS.



Tidak dipastikan kenapa sasaran akhir adalah presiden PAS sedangkan penukaran MB Selangor adalah hak PKR. Bagaimanapun dakwaan itu telah cuba dipantahkan ke dalam minda pemimpin dan ahli PAS.

Puak ini mengkaji secara semberono mengaitkan pengarah strategi PKR, Rafizi merancang semua itu dengan mengemukan dua artikel interview The Malaysian Insider (THI) terhadap Rafizi ketika Langkah Kajang terhenti beberapa bulan.




Hidup Langkah Kajang


Interview yang dilakukan oleh seorang wartawan terhadap Rafizi itu mencetuskan semula polemik pertukaran MB apabila Rafizi berkata rancangan tersebut masih berjalan.

Puak strategis PAS terlupa siapakah di belakang THI, iaitu akhbar The Edge yang telah membeli THI pada hujung 2013. Mereka terlupa The Edge telah menyerang Khalid sejak dua tahun lalu. Akhbar itu telah mendedahkan urusniaga Khalid dan Bank Islam. The Edge juga mendedahkan urusniaga dalam Eco World.

Namun strategis PAS yang malas melakukan homework ini terus menabur tuduhan kononnya Rafizi menghidupkan semula Langkah Kajang. Hujah itu disampaikan kepada Hadi. Penyampainya didakwa dilakukan oleh orang yang paling dekat dengan Hadi dan bekerja di GLC Selangor.Mereka mendakwa bahawa Din Ayam dan seorang strategis Pas yang bernama Zuhdi.

Seorang pemimpin PAS yang terpalit kontroversi WhatsApp meninggalkan PR baru-baru ini juga aktif menyebarkan dakwaan serupa. Malah beliau bertindak mengirim WhatsApp kepada Rafizi dengan kata-kata kesat kononnya Rafizi adalah master mind disebalik apa yang berlaku.

Betapa dangkalnya ahli politik PAS yang mengelilingi Hadi. Menuduh Rafizi dan Anwar berdasarkan dua artikel dalam THI. Mereka ini jugalah yang bertanggungjawab menghasut Hadi dan Dewan Ulama membenci Anwar.


Singkir UG


Kumpulan unity government (UG) ini telah bertindak terlalu jauh dengan mengepung minda Hadi dan kini Nik Aziz menggunakan teori bodoh mereka. Sehingga ulama PAS berbincang jika sedemikian busuknya Anwar dan PKR dalam permainan politik maka wajarlah PAS menarik diri daripada PR.

Strategis PAS yang busuk hati ini akan dirakam sejarah sebagai pengkhianat sekiranya PAS benar-benar meninggalkan PR. Mereka sebelum ini bertanggungjawab menyebabkan Hadi disaman oleh seorang calon PRU dari PKR Terengganu kerana memfitnah individu itu menjual pil kuda.

Kini, mereka menghasut Hadi memusuhi Anwar. Sekiranya pemimpin aliran sederhana PAS sayangkan PR maka maka mereka perlu menyingkirkan beberapa pertualang dari kelompok UG.

Termasuk yang perlu direhatkan adalah Hadi sendiri kerana pemimpin itu tidak bijak menilai situasi dan sering terpengaruh oleh hasutan individu yang dekat dengan beliau.


No comments: