LIHAT VIDEO INI.MAMAK AZEEZZ TAK KENA TUMBUK PUN

Lagi video bukti Azeez tidak ditumbuk didedah

KUALA LUMPUR, 9 Okt: Beberapa laman blog hari ini menyiarkan rakaman video mendakwa Pengerusi Putera Umno, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim tidak ditumbuk sewaktu melalui kumpulan penyokong Pakatan Rakyat pada hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil PRK DUN Bagan Pinang, 3 Oktober lalu.




Video sepanjang 45 saat yang dimasukkan ke dalam laman video popular Youtube itu memaparkan Abdul Aziz bersama Menteri Belia Dan Sukan, Datuk Ismail Sabri dan beberapa lagi penyokong Umno berjalan ditengah penyokong Pakatan sambil disorak dan dihambur dengan laungan 'rasuah'. Rakaman amatur tersebut juga tidak menunjukkan sebarang kekasaran berlaku dan turut kelihatan pihak keselamatan berkawal dan meminta para penyokong PR bertenang. Untuk lebih jelas, keseluruhan video tersebut di ulang dengan suntingan gerak perlahan.


Rakaman di dakwa milik sebuah laman web itu disiar di internet sejak dua hari lalu dan sudah ditonton hampir 3000 penonton. Ianya boleh dicapai dengan mencari tajuk 'PRK N31 Bagan Pinang - Azeez Kene Pukul???' pada carian Youtube.

Abdul Azeez sebelum ini mendakwa telah ditumbuk semasa hari penamaan calon PRK Bagan Pinang sehingga mengemparkan seluruh negara. Dia yang juga Ahli Majlis Tertinggi (MT) parti itu, mendakwa dipukul oleh sembilan penyokong PAS lawan dan telah diselamatkan oleh anggota polis yang bertugas. Harakahdaily sebelum ini turut menyiarkan beberapa keping gambar yang diterima, juga menunjukan tiada sebarang insiden kekasaran dilakukan penyokong PAS terhadap Abdul Aziz.

PAS menyifatkan Abdul Azeez berbohong sehingga ada bukti yang menjelaskannya. Perikatan Belia Bersatu Malaysia (Pembela) pula masih membuka tawaran RM6,500 kepada sesiapa yang menyerahkan gambar bukti Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ditumbuk atau dicederakan. Tawaran tersebut bagaimanapun akan berakhir jam 12 malam, 10 Oktober ini. Harakahdaily

No comments: