BARU BIAN MELAWAT BANGGUNAN TAIB DI LUAR NEGARA


"Jijik " –PIMPINAN PKR Pemimpin SARAWAK - Baru Bian BERBICARA

Selasa, 13 Jul 2010 GMT



Baru Bian dihadapan harta Taib , Ridgeford , Pusat Pembangunan Kapal, 50 Bolsver Street, London




Satu kejutan . Laporan demi Laporan kekayaan Ketua Menteri Sarawak

Pemimpin PKR Sarawak's Baru Bian telah menyatakan "jijik untuk mengucapkan nya" mengenai sifat yang dimiliki oleh Ketua Menteri dan keluargany
a mengenai kekayaan di Negara asing, sebagaimana terungkap dalam serangkaian paparan Laporan terbaru oleh Sarawak. "Bagi kami ianya telah mengejutkan ketika kita membaca satu laporan demi laporan selepas"i, katanya.

Pemimpin pembangkang itu juga menjelaskan bahawa maklumat yang telah disembunyikan sampai sekarang, telah membuktikan bahawa untuk lebih menonjolkan perbezaan di antara "besar" antara Ketua Menteri dan orang-orang biasa di Sarawak, yang berada di antara yang termiskin di Malaysia, walaupun kekayaan alam Negara dimiliki di negeri tersebut.

Bian, yang ditanya beberapa sifat yang dimiliki oleh Taibs dalam lawatan baru-baru ini ke London, namun kebimbangan bahawa jutaan ringgit aset yang ditemui oleh Laporan Sarawak di Kanada, Amerika Syarikat, London dan Australia hanya puncak "gunung es" ketika ke kekayaan Taibs 'dicuri. cabaran-Nya kepada Ketua Menteri adalah tanpa kompromi, "keheningan Taib sejak laporan pertama berarti ada derajat kuat kebenaran laporan tersebut. Belum ada tanggapan dank omen dari beliau sehingga kini . Kami ingin tahu dan jika tidak benar ia harus mengambil tindakan. Jika tidak, ada kesimpulan menarik bahawa dia pasti orang, The Godfather, di belakang sumber ".


PENTHOUSE MEWAH

Keutamaan kami adalah untuk mendapatkan kembali harta ini dicuri

Laporan Sarawak telah membuat jelas itu telah mendokumentasikan bukti untuk membuat sandaran semua ayat-ayat yang mengenai hotel Taibs 'dan bahawa sebahagian besar maklumat yang sedia untuk ahli talian awam, melalui pendaftar rasmi dan dokumen mahkamah. Bukti ini akan disediakan untuk badan-badan seperti kedua Makabe (Malaysia Suruhanjaya Anti Rasuah) berdasarkan permintaan.

Sementara itu, Bian Baru menekankan bahawa salah satu keutamaan pertama untuk PKR untuk mengambil kekuasaan akan mendapatkan ganti rugi dari kekayaan ini. "Ini adalah kekayaan rakyat dan hanya sebagai restitusi telah dilakukan di Filipina dan Indonesia, dan itu harus diserahkan kepada rakyat di Sarawak".

Pemimpin PKR juga menunjukkan bahawa di China, negara yang Ketua Menteri adalah cina , setiap penggelap wang dari Negara di jatuhi hukuman mati dengan cara ditembak.

Dimana SPRM itu?

Dalam ulasan terkini Bian mengeluarkan permohonan . "Semua kecurigaan saya lama dipegang [tentang] kekayaan Taibs 'sekarang disahkan dan semuanya mengarah ke Godfather. Para kedua SPRM harus mengambil tindakan segera, kerana melibatkan kekayaan negara yang besar. Dia tidak boleh tetap menjadi Ketua Menteri ". Pemimpin PKR itu mengakui bahawa lembaga-lembaga anti-rasuah mempunyai rekod suram di bawah rejim ini. "Jika kita ingin melakukan sesuatu tentang hal ini kita harus mengubah yang berkuasa" katanya, menyeru persatuan dan fokus di antara semua kekuatan pembangkang di Sarawak.

TERJEMAHAN WRLR.

No comments: