Wednesday, July 18, 2018

JANGAN BAGI JAWABAN MAT MASLAN BOLEH?

OLEH: MAN TOBA

No automatic alt text available.
Campak pastu lari?
Kerajaan cakap SST 10%
Servis cas 6%

Rakyat yg tak paham apa apa mula berpolemik macam2 pastu pakat kutuk ramai2. Kami nih nak jadi tukang beckup percuma sampai bila?
Takkan nak tulis detail pasal cukai tu supaya rakyat faham pon payah?
Kan senang je ko cakap lah 10% tu sst sebelum ada gst. 6% tu pulak tidak semua benda kena cas. Kedai2 makan tertentu je kena bla bla bla bla..
Sama la macam sebelum ujud GST dulu. Jelaskan sejelas jelasnya susah sangat ke?
Lagi satu, Kalau back tu asal. Harga barang jadi rendah. Yang nak buat nih pastikan lah harga barangan tu BETUL murah. Jangan lah bila harga lagi mahal kalian gomen salahkan peniaga. Korang kan ada kuasa. Gunalah kuasa tu untuk siasat kat mana punca harga tu jadi mahal dan kaji makanisma apa yg boleh selesaikan permasalahan tu. Jgn dok bagi jawapan mat mazlan boleh ke?


Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers