Tuesday, May 29, 2018

PESURUHJAYA PAS PAHANG MENIPU ATAU TIDAK TAHU? KESIAN ...

kah..kah..kah...lebih kurang razman al kastami ..atau teruk lagi razman...




No automatic alt text available.

Allahu Akbar... MasyaAllah. Ada juga Wakil Rakyat yg tidak faham. Kalau dah wakil rakyat bahkan Pesuruhjaya Pas negeri pun tidak faham, bayangkan yg lain. Malangnya, atas kejahilannya itu dia sampaikan kpd orang lain dalam kuliah agama pulak tu.... Menyedihkan. 

Biarlah Ana terangkan pada Ustaz. Semua surirumah yg tidak bekerja samada suaminya mencarum atau tidak dlm Kwsp, surirumah itu layak mendapat potongan Kwsp dari kerajaan PH iaitu RM 50. Jika suaminya bekerja dan mencarum dlm kwsp, potongan 2% dari suaminya akan diberikan kpd isterinya.

Contoh, isteri seorang nelayan atau petani yg tidak bekerja, mereka layak dapat caruman Kwsp dari kerajaan RM 50. Caruman dari suaminya sebanyak 2% itu tidak ada kerana suaminya seorang nelayan tidak mencarum dlm kwsp.

Contoh lain, isteri YB Ustaz Rosli Jabar juga akan mendapat caruman Kwsp dari kerajaan PH sekiranya isteri ustaz tidak bekerja. Jika YB ada mencarum dlm Kwsp selaku wakil rakyat, maka 2% dari gaji ustaz akan dicarumkan kpd isteri ustaz, tidak kira berapa ramai pun isteri ustaz yg tidak bekerja.

Sebagai seorang YB, juga seorang Pesuruhjaya Pas Pahang, apatah lagi sebagai seorang guru ugama, wajar sekali ustaz perbetulkan balik dan beritahu muslimat2 yg telah percaya apa yg ustaz katakan itu. Tak baik menipu ustaz. Kesihan mereka.



Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers