APABILA TUAN GURU NIK AZIZ DISINGKIRKAN....AL HUSSEYN

Setelah Nik Aziz berjaya disingkirkan ....

Utusan Meloya pernah melaporkan kenyataan Mursyidul 'Am PAS pada Mei 2013 lalu sebagai berikut :
KOTA BHARU 7 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, beliau akan 'meludah' muka ahli UMNO yang datang bertemunya bagi menyatukan dua parti terbesar orang Melayu itu biarpun ramai bimbang dengan masa depan negara selepas 'tsunami pengundi Cina' dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Ahad lalu.

Beliau yang ditemui pemberita di rumahnya di sini hari ini, tetap dengan pendiriannya untuk tidak menjalin kerjasama dengan UMNO kerana mendakwa, telah serik dengan pengalaman lalu.


"UMNO kena buang 'kebangsaan' dan terima Islam dahulu. Sudah lama saya cakap macam ini, sikit lagi ada orang UMNO cari Pas, saya akan ludah muka orang itu, kalau kamu hendak bersatu, buang kebangsaan ambil semangat Islam, tidak kena di mana Islam?'' soalnya. SUMBER 
Sekarang, kalangan UG sudah tidak perlu berselindung lagi apabila TGNA sudah tidak ada kuasa. Beliau terlalu uzur sekarang ini dan hanya mendapat maklumat dari kalangan UG..... 

Beliau kini tidak mampu nak ludah muka-muka yang nak menyatukan Umno dan PAS yang semakin ramai berani menampakan diri mereka yang sebenar.



Puak-puak UG kini berjaya menjadikan TGNA tidak ubah seperti harimau sarkis yang tiada gigi lagi.Kata-kata TGNA habis disanggah dan diketepikan.

TGNA pernah berkata, "Wajib diingat, Pakatan Rakyat perlu terus kukuh dalam medan politik negara. Akar umbi perlu sentiasa segar dengan maklumat agar sikap dan tingkah laku pemimpin difahami dengan jelas.Jika akar rapuh, pohon yang rendang sekalipun tidak akan bertahan lama."


Tetapi apa kata puak UG sekarang ini setelah mereka berjaya menyingkirkan TGNA dan Husam Musa dari menerajui  Kelantan? Bukan sahaja sanggup berpeluk dengan Umno/BN, malah sanggup keluar dari Tahaluf Siyasi bersama Pakatan Rakyat yang telah terbukti membawa banyak kemajuan kepada perjuangan rakyat negara ini.



PAS seolah-olah meronta-ronta mahu keluar dari PR. Bekali-kali ulang kenyataan mahu mengkaji semula tahaluf siyasi. Berkali-kali mengugut mahu keluar PR. Tunggu apa tungu? Keluarlah kamu wahai UG. Jangan ingat kami yang dalam PAS ni semua setuju dengan kamu!

 Tolong buat keputusan yang jitu dan tuntas dalam muktamar nanti.


Gambar TGNA hanya hanya sekadar dimuat hias dalam mana-mana poster program-program UG sahaja....Ngaumannya sudah tidak segarang seperti mana dahulu.

No comments: