ADAKAH ADUN YANG LAIN BERANI ATAU HANYA HANGAT-HANGAT SAHAJA.


 
Beberapa komen dalam FB lamanreformasi laman rakyat menunjukkan ramai yang kuranh yakin dengan apa yang sedang berlaku ini sebagai satu sandiwara kerana semua maklum bahawa isu ini hanya akan menjadi normal apabila adanya habuan dan pujukan sendiri.

Misalnya Tilang Besi menyatakan pandangan beliau seperti berikut:

Umum pula mengetahui bahawa Umno bukanlah parti perjuangan kecuali dipenuhi oleh para pembodek dan kaki sapu serta penakut nak mampus untuk membela pemimpin mereka.

"Dalam hati Tulang Besi, Mat Said & gang akan patah balik pada UMNO dan tarik surat2 mereka.Krisis yang ada di Terengganu sekarang ni sekadar sementara dan tidak ada natijah. Keadaan akan kembali seperti biasa.
Berani ke Mat Said& gang lawan SB, SPRM, PDRM, Jabatan Hasil dsbnya?"












Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Besi Roslee Daud mengisytiharkan keluar Umno dan bertindak sebagai wakil rakyat bebas.Roslee (kanan) yang juga exco kemajuan luar bandar negeri dalam salinan surat bertarikh 12 Mei yang dihantar kepada Bernama pagi ini berkata:

"Dimaklumkan bahawa saya dengan ini meletakkan jawatan saya dalam parti berkuat kuasa serta merta."

Awal hari ini, bekas menteri besar Terengganu dan ADUN Kijal Datuk Seri Ahmad Said dan ADUN Ajil Ghazali Taib juga mengisytiharkan keluar Umno dan menjadi wakil rakyat bebas.



"Jika dilihat kepada kenyataan seolah-olah dah tak berani sesiapa lagi pun mengumumkan keluar Umno. Semua ini telah berlaku kepada Anwar Ibrahim sehingga di pukul.Berani Ahmad Said kena pukul?" demikian dakwa laman reformasilaman rakyat lagi.


sementara Bob Manolan pula menyatakan seperti berikut:

Jangan bagi alasan yg menampakan kebodohan dan kejahatan. Skrang ini bukan hantar surat dgn burung merpati. Awk boleh ckap sampai PRU14 pun tak dpt surat lagi.



No comments: