CUKUP-CUKUPLAH MENIPU, RAKYAT TOLAK PRU, TOLAK DARURAT, RAKYAT MAHU MUHYIDDIN UNDUR SEGERA

 



Jangan terlalu banyak menipu istana. Sejak dari awal ambil kuasa melalui pengkhianatan, jumlah yang dibawa kononnya menyokong dia jadi PM tebuk atap itu pun dipertikai. Kali ini, bila ternyata sokongan sudah semakin merundum, rakyat menjerit minta dia turun segera, Anwar pula telah bawa bukti jumlah sokongan kepadanya ke Istana, dan Muhyiddin takut untuk bawa jumlah yang menyokongnya, maka jalan terakhir adalah untuk memperkudakan undang-undang darurat.

Tiada negara yang buat langkah bodoh ini kecuali negara Yahudi, Israel, atas alasan yang sama tetapi mahu kekalkan kuasa. Memalukan, setiap hari tampil baca doa dalam bahasa melayu, tetapi perangai siapa yang diikutinya?

Semoga Raja-Raja Melayu tidak mudah diperalatkan oleh orang politik yang khianat serta kemaruk kuasa ini. Rakyat tolak PRU dalam suasana Covid, rakyat tolak darurat yang tidak releven dan lebih menyusahkan, rakyat mahu hak mereka dikembalikan. Proses untuk peralihan kuasa yang telah dimohon oleh DSAI harus diteruskan bagi menyelamatkan negara ini.

WFAUZDIN NS

 


No comments: