Sendiri sudah kena, tapi mahu salahkan orang lain?


 Oleh: Al Husseyn


Saya sudah katakan dulu, ianya tak ada sangkut paut dengan Hudud.
Puak-puak UG terpekik terlolong mengatakan Hudud, Hudud, Hudud..
Tujuan mereka hanya nak buat DAP dan PKR marah supaya PR 
berpecah. Betul tak telahan saya sebelum ini?
Utusan melaporkan: Rang undang-undang per­sendirian yang hendak dibentangkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat bukanlah rang undang-undang hudud sebaliknya pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah 1965 (Akta 355).

 “Jangan terus melompat dan bertempik gegak gempita memberikan kri­tikan tanpa mengetahui hujung pangkalnya,” Baca lagi di sini

  Hello Hj Hadi, yang melompat dan bertempik gegak gempita nak laksanakan Hudud di Kelantan selama ini bukankah kamu sendiri? Bukankah Haron Din, Nik Amar , Mat Yaakub, Nik Amar dan yang sewaktu dengannya yang buat kelaku begitu? Sebagai contoh dari yang banyak:


Baca di sini
  Pada 26 Disember 2014, apabila Setiausaha Agong, Mustafa Ali mengumumkan penangguhan sidang khas Dun Kelantan yang dijangka pada 29 Disember untuk meminda Kanun Jenayah Syariah II 1993, saya telah membuktikan pembohongan Dr Zuhdi yang sebelum itu menyatakan yang kononnya deraf pindaan tersebut telah mendapat persetujuan JKPP.

  Lantaran penangguhan sidang khas tersebut, saya juga telah mendedahkan maklumat sebagaimana yang saya tulis sebagai berikut:
Bahawa pindaan draf Kanun Jenayah Syariah II oleh Kerajaan Negeri Kelantan itu tidak terlibat apa-apa pun dengan hukum Hudud seumpama kerat tangan ...
 Tapi puak-puak UG ni sengaja nak buat havoc dan mensensasikan isu Hudud. Waima ianya hanyalah beberapa pindaan tambahan hukuman yang telah sedia ada.
Motif utamanya ialah mahukan Pakatan Rakyat berpecah. Itu sebabnya maka puak Kelantan UG merahsiakannya dari pengetahuan JKPP dan hanya bercadang mendedahkannya pada 28 Disember....Jahat puak UG nih!  (sila rujuk di sini)
  Menurut Husam Musa  , (Oleh itu) hukuman (bagi tiga jenayah itu) hanya sebat. Tidak ada potong tangan dan sebagainya," 
 
 

No comments: