PKR Perak akan terus menyokong kerajaan negeri



Parti menyambut baik keputusan DUN dan akan bekerjasama dengan Kerajaan Negeri untuk memastikan kesejahteraan rakyat tidak diabaikan.

IPOH - PKR Perak memberikan kata-katanya untuk memberikan sokongan kepada kerajaan negeri setelah Menteri Besar yang keluar, Datuk Ahmad Faizal Azumu gagal memperoleh cukup suara dalam gerakan keyakinan hari ini.

Pengerusi Negeri, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak hari ini mengatakan bahawa PKR Perak menyambut baik keputusan itu dan akan bekerjasama dengan Kerajaan Negeri untuk memastikan bahawa kesejahteraan rakyat tidak diabaikan.

“Di tengah-tengah wabak Covid-19 yang berterusan untuk mengadakan pilihan raya negeri akan membahayakan rakyat. Tetapi yang jelas ialah Peja (Faizal) telah ditolak di dewan undangan negeri.

"Fakta bahawa usul Datuk Abd Manaf Hashim (BN-Pengkalan Baharu) dipercepat membuktikan bahawa pemerintahan Peja tidak sah.

"Saya ingin menasihati Peja untuk merenungkan dirinya sendiri setelah ditolak oleh parti komponennya sendiri walaupun sudah sekutu selama sembilan bulan," kata Farhash.

Faizal tidak ditandingi setelah 48 daripada 59 anggota dewan undangan negeri menentangnya. Hanya 10 yang memilihnya sementara satu undian dirosakkan. Gerakan keyakinan itu dibentangkan oleh Abdul Manaf.

Manaf berkata gerakan keyakinan itu timbul dari sokongan MB yang dipersoalkan dan persepsi masyarakat terhadap pentadbiran "pintu belakang" Perak.

“Kami memerlukan pemimpin yang sokongannya tidak dapat dipertikaikan. Pentadbiran yang tidak terikat dengan pentadbiran pintu belakang. "

Namun, semasa perdebatan mengenai usul tersebut, Razman Zakaria (Pas-Gunung Semanggol) berpendapat bahawa mengubah Pemerintahan di tengah pandemi sama dengan pengkhianatan terhadap kepercayaan masyarakat. - The Vibes, 4 Disember 2020

 


No comments: