BERITA TERGEMPAR!!!

 




TOK ABAH

Berturut-turut sudah media asing melaporkan berita terkini mengenai kesahihan dan keberkesanan vaksin oleh jenama Pfizer khususnya berita terkini mengenai kes kematian dua orang pesakit setelah menggunakan vaksin jenama tersebut di Amerika Syarikat.

Di negara Britain pula, k'jaan pula cuba mengaburi mata rakyat dengan tindakan memberi perlindungan kepada syarikat pembuatan jenama Pfizer yang mana syarikat ini bebas daripada sebarang tuduhan ataupun tindakan undang² yang mungkin timbul terhadap mereka. Tindakan ini amat mencurigakan kerana tidak pernah sebarang syarikat pembuatan ubat diberi perlindungan sebergini oleh k'jaan.

Di negara Indonesia, syarikat BioFarma membuktikan bahawa keberkesanan vaksin Sinovac oleh negara China jauh lebih tinggi daripada vaksin Pfizer.

Persoalannya sekarang adalah, jikalau vaksin Pfizer benar² berkesan mengapakah berlakunya kematian kes pesakit? Mengapa k'jaan cuba melindungi syarikat tersebut daripada tindakan undang²?

Yang amat penting sekali bagi kita sebagai rakyat M'sia, mengapakah k'jaan Pintu Belakang PN masih sanggup memperuntukkan sebanyak RM12.8 juta untuk vaksin tersebut jikalau kualiti dan keberkesanannya masih diragui dan dipersoalkan?!

Keprihatinan k'jaan terhadap nasib dan nyawa rakyat tidak diendahkan sama sekali? Ataupun nasib rakyat begitu murah dan tidak berharga sehingga rakyat disifatkan sebagai "Tikus makmal" untuk mencuba vaksin tersebut?

#MuhyiddinOUT

#ByeByePN

#Belanjawan2021

#VaksinCovid

 

No comments: