ANALISIS POLITIK TERKINI (part 2).


Berita mutakhir...di fahamkan bahawa Zahid Hamidi di katakan telah bersetuju untuk mengetuai bantahan/penolakan terhadap pembentangan belanjawan Negara yang akan di bentangkan oleh Yiddin pada 6/11/2020.

 

Menariknya juga, pembukaan Parlimen pada 2 November hanya akan menyaksikan lebih ramai MP-MP yang akan membuat usul UNDI TIDAK PERCAYA (UTP) kepada PM Yiddin. UTP di pihak pembangkang akan di ketuai oleh Tun M dan DS Anwar Ibrahim.

 

Apabila lebih dari 20% usul itu di kemukakan, nak taknak, Speaker Dewan terpaksa juga mengadakan perbahasan mengenai UTP tersebut.

 

Nampaknya, Zahid akan menggunakan pengaruhnya bagi mencatas MP-MP @ MT UMNO yang masih cuba mempertahankan Yiddin dan kabinetnya. Bayangkanlah..dengan hanya berkelebihan 4 kerusi, di mana Yiddin perlu atau boleh mendapatkan simpati dan pertolongan?. Maka GPS dan PAS bukan lagi menjadi KING MAKER dalam 'permainan' lembut semasa ini.

 

Jika Zahid yang di sokong oleh MP Pekan telah bersedia berdamai dengan PKR, Keadaan akan berubah hanya dengan sekelip mata sahaja. Itu bukannya Magic. Itu adalah kebolehan dan kepandaian seseorang jeneral dalam sesebuah Pasukan.

UMNO akan pasti terbahagi kepada 3 pasukan. Persoalannya kini, SIAPA YANG LEBIH POWER di antara Team Zahid (Najib), Mat Hassan (Annuar Musa) dan Tg Razaleigh?.

Yiddin, Azmin, Zuraida dan Team Hadi Awang kini umpama sedang menunggu rayuan terhadap hukuman MATI MANDATORI. Ke kanan salah, ke kiri dan ke depan pun salah. 70% rakyat kini sedang berdoa agar Yiddin n the team akan jatuh bergelimpangan di tepi perkuburan orang-orang yang telah mati dan tidak beragama.

 

Adakah itupun salah rakyat? (Sepertimana statement dari si bodoh Zahidi- PERLIS). Apa salah rakyat sebenarnya ni?. Kamu yang memilih untuk menjahanam kepercayaan rakyat tiba-tiba RAKYAT JUGAK YANG HENDAK KAMU SALAHKAN?. Adakah kamu biol, gila atau bangang?. Saya tanya jer nih dan ada bantahan tak?.

 

Tq.

Yang ikhlas, jujur dan benar,

Mohd Asri Bakar.

 

No comments: