JOM KEMPEN LEBAI NI BAGI TERSUNGKUR. INGAT LAGI KES BULOH. DIA NI LAH MENYEMAK SEKALI BAB BULOH.TAK MALU TIRU IDEA DAP.

Kempen bantah Menteri Pas langgar SOP

Kempen bantah Menteri Pas langgar SOP


Satu kempen membantah menteri Pas, Menteri Perusahaan Perladangan Dan Komoditi, Dr Mohd Khairuddin Aman Razali yang telah melanggar SOP iaitu arahan kuarantin selama 14 hari selepas pulang dari luar negara, telah dilancar.
Beliau dikatakan telah hadir ke sidang Parlimen walaupun belum cukup tempoh kuarantin.
Biarpun beliau disahkan negatif pada pemeriksaan awal bagaimanapun rakyat yang lain turut menghadapi situasi yang sama mematuhi arahan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan bertindak kuarantin kendiri sama ada di rumah ataupun di pusat kuarantin.
“Tidak kira siapa pun beliau.
“Oleh itu, Rakyat Malaysia mendesak supaya YB Menteri meletakkan jawatan kerana dengan sengaja melanggar arahan kuarantin dan boleh mengakibatkan wujudnya kluster baru yang kita tidak jangka pada masa akan datang,” tulis laman blog http://chng.it/9KLbvcsX6v.
Sebelum ini, Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok memberitahu Dewan Rakyat, Ahli Parlimen Kuala Nerus itu tidak melakukan kuarantin kendiri selepas pulang dari Turki pada 7 Julai lalu.
Menurut Teresa Kok, Khairuddin sepatutnya wajib mengasingkan diri untuk tempoh 14 hari bagaimanapun beliau dilihat hadir ke Parlimen pada 13 Julai lalu.
Awal pengumuman Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan pada Mac lalu, kerajaan telah pun mewajibkan semua rakyat Malaysia yang pulang ke Malaysia perlu menjalani kuaratin wajib di rumah sendiri.
Pada Julai pula, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sekali lagi mengarahkan agar semua warga asing dan rakyat Malaysia yang baru tiba atau pulang dari luar negara, diwajibkan menjalani kuarantin wajib 14 hari, namun di stesen yang ditetapkan dan bukan lagi di rumah.
Seorang wanita warga emas dihukum penjara sehari dan didenda RM8,000 selepas mengaku salah melanggar perintah kuarantin kendiri apabila tiba dari negara luar.


No comments: