APA SANGAT JIKA DIMALUKAN HANYA KERANA PERKAHWINAN ANAK?


JIKA SEORANG TIMBALAN PERDANA MENTERI DIAIBKAN DAN DIMALUKAN , APA LAH SANGAT AHMAD SAID YANG MALU AKIBAT MENGEDARKAN KAD KAHWIN ANAKNYA SEPERTI DIATAS? 

JIKA SEORANG TIMBALAN PERDANA MENTERI DISEPAK DITELANGJANG APA LAH SANGAT DENGAN UNDANGAN PERKAHWINAN ANAK AHMAD SAID? 
CUMA BEZANYA, ANWAR PUNYA PENGIKUT YANG SETIA DAN BERANI...NAMUN AHMAD SAID TIDAK PUNYA PENGIKUT SEPERTI ANWAR......BYE..BYE AHMAD SAID.



Semoga pengajaran seperti ini menjadikan rakyat Kemaman dan Terengganu merasainya sama seperti apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim pada tahun 1998 dahulu. Bezanya Anwar seorang Timbalan Perdana Menteri, manakala Ahmad Said merupakan Menteri Besar Terenganu.Suasana dan keadaannya hampir sama sahaja. Telah beberapa lama sejak sebulan lalu angin bertiup kencang bahawa Ahmad Said akan bertukar jawatan sebagai Menteri Besar .Namun Najib yang terkenal dengan sikap dan sifat pembohongnya menafikan semalamnya.Tiba-tiba keadaan seperti yang dijangkakan berlaku.
Berbezanya Anwar ialah beliau diaibkan dengan pertuduhan liwat sehingakan liwat kedua kerana melawan. Kuasa disebalik semua ini adalah  Mahathir,  Daim,Ku Nan dan semua yang terlibat mahu melihat kerjaya politik Anwar tumbang.Namun Anwar melawan dan beliau seorang pejuang yang berani .Nasib yang diterima beliau amat malang sekali dalam politik tanahair.

Kini Ahmad Said akan menangis sendirian.Jika beliau melawan nasib beliau juga akan menjadi seperti Anwar.Namun jarang dan tidak mungkin akan ada seperti Anwar yang berani melawan dan sekurang kurangnya baik kawan atau lawan yang mengutuk melihat beliau seorang pejuang yang berani.Jatuh bangun dalam politik dan keberanian jarang ada dalam ahli politik Malaysia terutamanya dalam Umno.Dalam parti pembangkang setahun dua adalah perkara biasa, jauh sekali 7 tahun dalam penjara dan akan masuk untuk kali keduanya.Beranikah Ahmad Said melakukan seperti Anwar? Beliau juga dimalukan dan diaibkan.

Apa yang dirasai oleh rakyat Terenganu? sudah semestinya ianya tidak membawa apa-apa perubahan. Ahli Umno yang memang dungu akan berkata "biarlah..Perdana Menteri tahu apa yang beliau lakukan." "Tak mengapa kita ikut pimpinan" ,Begitulah bendulnya ahli Umno dan betapa kuranya berfikirnya ahli Umno apabila berlaku sedemikian rupa kepada pimpinan mereka yang mereka sanjung selama ini.Sejauh itu sahaja lah sama seperti apa yang Mahathir jangkakan apa yang beliau lakukan terhadap Anwar. Namun semuanya meleset.Anwar bangun dan Ahmad Said???? Tunggu penduduk Kemaman bangun dan membela beliau.Kita lihat apa akan berlaku kepada penduduk Kemaman yang sayangkan Ahmad Said.

Sejarah telah membuktikan bahawa selama ini tokoh Perdana Menteri yang ada semuanya telah meninggalkan Umno kecuali Abdullah yang kekal sebagai bekas perdana menteri yang kekal dalam Umno.Yang lainya meningalkan Umno dan meningal dunia bukan sebagai ahli  Umno.

Berbalik kepada nasib Ahmad Said sayugia diingatkan kepada penduduk Kemaman bahawa tidak akan ada pergerakan sama seperti apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim. Jika Anwar kesayangan penduduk Permatang Pauh, maka Ahmad Said kesayangan penduduk Kemaman, Namun tidak sama dengan apa yang berlaku di Permatang Pauh. Jika Anwar ke 3 ADUN nya dibawah Umno tumbang dan kini dibawah Pakatan ,  Di Kemaman pula, BN masih menguasai tiga kerusi di Dun Kemasek, Kijal dan Air Putih sementara kerusi Dun Cukai berjaya dikuasai Pas.Tak malukah ahli Umno Kemaman apabila Menteri Besar mereka di tempat mereka Kemaman di aibkan dan dilucutkan jawatan? Apa hangpa dok garu teloq?
Jika 3 DUN ini tidak membela Ahmad Said dan penduduk Kemaman yang rata-ratanya Umno, maka Ahmad Said sebenarnya didokongi oleh penyokong yang sememangnya penakut, dan tak punya keberanian dan kebijaksanaan  kerana membiarkan Ahmad Said keseorangan.Tidak seperti Permatang Pauh, Umno gagal selepas Anwar di humban ke penjara. Umno kehilangan semua dunnya kini.Tidak ada pun kebangkitan Umno di Permatang Pauh selepas Anwar disingkirkan. Jika ini tidak terjadi di Kemaman, maka malang sunguh Ahmad Said. Kemaman hanya tingal kenangan buat Ahmad Said dan pendokong Umno kekal disitu dengan kedungguanya mereka.Alang alang menyeluk pekasam,Ahmad Said juga boleh malukan Umno dengan menyertai Pakatan di Terengganu dan membentuk kerajaan Pakatan Rakyat.Itu harga maruah yang patut Ahmad Said lakukan.

WRLR

No comments: