APA APA SAJA


Pemerhatian yang menarik....

(tajuk pening kapla akibat terjemahan bulat bulat guna google translate ) KENAPA DR MAHATHIR JAWATAN SEBAGAI PM DALAM KALUT SEMENJAK DIA MUNGKIN MENUNGGU? JENG! JENG! JENG!
Dr Mahathir merasakan bahawa kami adalah orang bodoh dan Liew Chin Tong juga berfikir, untuk memperkukuhkan apa yang Dr Mahathir katakan.
Letak jawatan Dr Mahathir selepas Bersatu pergi hanya satu formaliti? Betul ke? Siapa yang dia bawa kita?
Sudah tentu, apabila Bersatu meninggalkan PH, anda tidak lagi mempunyai kerajaan untuk menyokong anda. Tapi tak semestinya kena letak jawatan segera! Anda mungkin diminta oleh YDPA untuk bertahan sekejap lebih lama sebagai penjaga PM untuk beliau memilih pengganti.
Lagipun, anda adalah PM yang duduk! Dan anda boleh bercakap dengan rakan-rakan PH anda dalam kerajaan sementara itu tentang apa yang mereka boleh lakukan. Rakan kongsi anda tidak menghargainya dengan ihsan? Adakah anda panggil Mat Sabu atau Lim Kit Siang atau pun Anwar Ibrahim dan beritahu mereka tentang niat anda?
Hakikatnya anda mahu menjatuhkan kerajaan PH segera sepantas yang mungkin supaya menteri PH perlu mengundi jawatan mereka! Gall semua yang anda lalui sekarang ini kerana sangat mahukan pekerjaan ini!
Seseorang dalam posisi berkenaan terpaksa membuat perwakilan bahawa anda telah kehilangan sokongan majoriti anda terlebih dahulu, sebelum anda dipecat. YDPA mungkin, dalam kebijaksanaannya, panggil semua Polis pasti. Mungkin, beliau boleh menunggu surat daripada Speaker bahawa Speaker dimaklumkan mengenai gurun Betsatu dari PH selepas Bersatu memaklumkan beliau secara rasmi. Begitu banyak perkara yang boleh berlaku! Kenapa awak tergesa-gesa?
Sudah tentu, seorang PM perlu mempunyai sokongan perlembagaan yang cukup untuk terus menjadi PM. Kita semua tahu itu. Tetapi jangan berhenti dari tempat ini! YDPA terpaksa melantik anda untuk menjadi pembantu beliau dalam mentadbir negara dalam gelaran yang tidak perlu didengar, tidak pernah didengari anda sendiri.
Dan mengapa Chin Tong yakin dengan riwayat superficial Dr Mahathir? Sebenarnya, tak boleh salahkan dia, dia dari DAP, ambil straw untuk terus berkuasa. Sangat terdesak!
Dan Dr Mahathir? Dia hanya seorang tua yang licik yang merasakan orang lain bodoh!
UMAR MUKHTAR


No comments: