Kerajaan kaji lanjutkan perintah kawalan pergerakan


LANGKAH BIJAK. ANDA BAYANGKAN JIKA 31 MAC INI SELURUH WARGA AKAN BERGERAK BALIK KE TEMPAT KERJA, ANAK SEKOLAH AKAN KE ASRAMA, PELAJAR UNIVERSITI KE TEMPAT DAN UNIVERSITI MASING MASING.JIKA KERAJAAN SANGGUP MENERIMA HENTAKAN DARI WARGA SENDIRI, MAKA IANYA SAAD KELEMAHAN MAKIN KETARA KERAJAAN.

RASANYA IBUBAPA SENDIRI KURANG YAKIN IANYA AKAN DAPAT MELINDUNGI ANAK MEREKA DI UNIVERSITI ATAU SEKOLAH BERASRAMA KERANA ANAK ANAK TADI TELAH BERGAUL DENGAN KELUARGA DI RUMAH, BAGAIMANA JIKA ADA DIANTARANYA TERBABIT DENGAN JEMAAH ATAU TERDEDAH?





Jalan Petaling di ibu negara yang biasanya sibuk dengan peniaga, pembeli dan pelancong lengang pada hari ke-2 perintah kawalan pergerakan berkuatkuasa.
PUTRAJAYA: Kerajaan akan mengkaji melanjutkan perintah kawalan pergerakan selepas 31 Mac sekiranya pergerakan rakyat masih belum terkawal, kata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin ketika negara sedang berusaha menurunkan bilangan jangkitan Covid-19.
“Saya akan maklumkan nanti,” katanya pada sidang media hari ini, ketika perintah memasuki minggu kedua, dengan penglibatan tentera membantu polis menguatkuasakan arahan kerajaan.
Muhyiddin berkata Majlis Keselamatan Negara akan mempertimbangkan perkara itu pada 30 Mac ini, berdasarkan data semasa dan jika perintah kawalan pergerakan menghasilkan kesan positif.

No comments: