PASMA ANJUR KOYAK HARAKAH?

Kewajiban berada di dalam satu Jamaah atau Harakah Islamiyyah ini dapat dilihat di dalam Al Qur’an, sebagaimana firman Allah Taala yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk menegakkan agamanya di dalam satu Jamaah yang tersusun rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh."
Di dalam hadis, Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud:
" Wajiblah kamu bersama-sama dengan jamaah Muslimin dan pimpinan mereka."
Di dalam hadis yang lain pula, baginda bersabda yang bermaksud:
" Sesungguhnya syaitan itu serigala kepada manusia, seperti serigala kambing juga. Dia menangkap mana-mana yang jauh dan terpencil. Maka janganlah kamu memencilkan diri dan hendaklah kamu berjamaah dan mencampuri orang ramai serta menghadiri masjid."
Kaedah fiqh ada menerangkan tentang wajibnya menyertai Jamaah Islamiyyah. Antara lainnya ialah yang maksudnya :
" Sesuatu yang tidak sempurna yang wajib melainkan dengannya maka ianya juga menjadi wajib."
Daulah Islamiyyah hanya dapat ditegakkan dengan adanya Jamaah Islamiyyah dan ianya mustahil dapat ditegakkan secara individu. Oleh itu mewujudkan Jamaah Islamiyyah menjadi satu kewajiban ke atas ummat Islam dan menyertainya Juga adalah satu tuntutan yang mesti ditunaikan.
Minggu mengoyakkan akbar HARAKAH dilancarkan oleh di Ipoh siang tadi. Semua ahli GHB, PKR, DAP dan NGO-NGO pro PR diwajibkan membeli harakah dan mengoyakkanya bermula minggu ini. Hancur Pas hancur Umno. Takbir

No comments: