Pegawai ADUN disasat polis selepas dua tahun

 






Pegawai Khas Ahli Dewan Negeri Sentosa, Klang, Danish Hairudin semalam dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak bersama isterinya untuk diambil keterangan berhubung kes dua tahun lalu.


Menurut Danish, kes tersebut sebelum ini tidak dilanjutkan dan barang kes telah dikembalikan kepada beliau.


"Saya dan isteri dipanggil memberi keterangan berhubung satu kes tangkapan layar melibatkan insiden Langkah Sheraton kira-kira dua tahun lalu.


"Untuk makluman, sebelum ini saya telah dipanggil kali pertama pada 2020. Pada Mei tahun lepas pihak polis memanggil saya semula ke IPD untuk mengambil keterangan, selepas itu barang kes telah dipulangkan pada Mei 2021.


"Saya dan isteri bersama peguam telah memberi kerjasama penuh sepanjang keterangan diambil. Keterangan hari ini diambil bagi melengkapkan siasatan kes yang dibuka 2 tahun lalu," katanya.


Bagaimanapun beliau mempersoalkan adakah sisatan tersebut suatu bentuk intimidasi kerana kes yang telah berlarutan begitu lama ditimbulkan kembali.


"Menjadi persoalan kenapa sekarang dipanggil semula setelah 2 tahun?


"Saya yakin dan percaya kes ini dapat diselesaikan dengan baik dan dan ditutup.


"Intimidasi politik ini saya lihat selepas saya bersama rakan-rakan lain membuat khidmat bakti kepada rakyat selangor dan di Malaysia. Pihak polis juga memberi kerjasama yang baik sepanjang proses keterangan diambil," katanya.


Beliau turut mengucapkan penghargaan kepada Pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas bantuan Setiauasaha Politiknya, Farhan Fauzi dan rakan rakan lain yang turut membantu.


No comments: