AGENDA KARTEL LAGI?



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam REFORMASI!

Berdasarkan artikel ini,(Sivarasa) kumpulan sebelah sana (baca: Kartel) akan melancarkan jelajah seluruh negara mengumpul kekuatan akar umbi meraih sokongan agenda pintu belakang.

Kita semua berada di belakang Presiden, kita patuh dan akur untuk berhenti menyemarakkan sebarang unsur perbalahan dalaman ini.

Jadi, walaupun marah meluap-luap, jangan kita gaduh dengan puak sebelah sana (baca: Kartel). Ini sentimen yang mereka cuba mainkan. Pihak luar akan nampak PKR parti gaduh. Presiden cakap jangan gaduh, tetapi gaduh jugak. Jadi, di manakah mereka yang dengar cakap Presiden?

Kitalah orang yang dengar nasihat Presiden tu. Kita takkan mudah gaduh sebab kita tahu apa yang mereka canang itu semuanya dusta.

Kalau sebelah sana (baca: Kartel) ajak gaduh dengan menghina Presiden dan cubaan-cubaan lain dan kita semua terus maintain cool dan takmau gaduh, puak sebelah sana nak gaduh dengan siapa? Biarlah mereka melalak sendiri.

Kalau kita join gaduh, sebelah sana akan dapat poin - iaitu pengikut tidak dengar cakap Presiden.

Yang dengar cakap Presiden seharusnya jangan gaduh, tetapi ikut saluran yang betul.

Buang masa je gaduh ni.

Biarkan diorang terus menjaja cerita, kita kumpul bukti, dan hantar aduan kepada Lembaga Disiplin. Kita orang yang berdisiplin. 

Apa pula langkah kita?

InsyaAllah, PRO98 Reformis Malaysia akan memperkemaskan gerakan. Kita juga akan adakan siri Jelajah Penerangan memberi fokus kepada Memperkasa REFORMASI.

Akar umbi perlu diingatkan kembali asas-asas paksi perjuangan dan seharusnya faham makna Deklarasi Permatang Pauh. Ini penting dan perlu dicapai supaya kita mempunyai gelombang untuk kuasa kebangkitan rakyat menjelang Mei 2020. 

Inilah fokus utama dan bukan sibuk melayan Kartel yang sudah tersasar jauh tu.

Paksi kita - Anwar PM ke-8

1. Jangan kita gaduh dengan Kartel. Kita tahu cerita Kartel semua tu tipu dusta belaka. Biar diorang je tipu dan percaya sendiri. Diorang nak gaduh, kita tak nak. Padan muka diorang.

2. Kita tangkis semua percubaan nak memburukkan Presiden kita. Kita lawan konspirasi ketidakadilan. Inilah masa nak membuktikan reformasi institusi terutamanya badan kehakiman.

3. Kita juga akan mendesak Majlis Presiden PH agar bersikap tegas berkenaan penetapan tarikh peralihan kuasa. Tarikh peralihan kuasa mesti tidak melebihi 9hb Mei 2020.

REFORMASI!

No comments: