*ANWAR IBRAHIM: MARI KITA DEBAT, JANGAN BUAT TUDUHAN PALSU*


Pihak yang ingin menjadi perdana menteri tidak berupaya menyampaikan bagaimana mereka akan mengawal kenaikan kos barangan, sebaliknya terpaksa menggunakan naratif palsu dan menyebarkan ketakutan. 


Apa mesej mereka? Bolehkah mereka terangkan dasar ekonomi? Tidak. Bagaimana mereka akan bawa perubahan yang boleh mengawal harga barangan? Tiada cara. 


Mereka hanya boleh bercakap mengenai keburukan DAP, PKR, Israel, Yahudi, dan bagaimana orang Cina kawal semua. Itu sahaja dapat mereka sampaikan di kampung-kampung, dan segelintir orang percaya. 


Sesiapa yang menjadi perdana menteri mesti berupaya mengembali semula bahawa potensi Malaysia menjadi “harimau ekonomi Asia”. 


Kita alu-alukan debat dalam kalangan “calon perdana menteri”. 


Mari kita berdebat. Kita debat tentang dasar ekonomi, kestabilan politik, apa sahaja topik, agar rakyat dapat nilai. 


Saya tegaskan bahawa saya “tidak pernah memohon” pengampunan diraja. 


Saya bukan Najib. 


Hari kami PH menang, malam itu Yang di-Pertuan Agong hubungi saya untuk beritahu, baginda akan guna kuasanya untuk dapatkan pengampunan diraja bagi saya, kerana yakin apa yang saya lalui tidak adil. 


*(ANWAR IBRAHIM, Mentakab 19 Oktober 2022)* 


*ISLAH MEDIA*



No comments: