MENGEMIS RM 300 GANJARAN PAHALA

 

n



MOHD MUKLIS MOHD SYARIF

Ingat dah jadi kerajaan, tabung milo dah tak ada rupanya masih sama. Ni kira mengemis derma kat Facebook maybe sebab ahli sendiri pun dah tak percaya. Mana taknya lidah rasmi asyik error 404, dah jadi kerajaan cara istidraj, yang senang lebai, yang merana penyokong. Lantik GLC, yang perasan dia sorang aje engineer dalam malaysia pun dapat fai'.

Penyokong yang di bawah ini minta tak banyak, bawa aje hudud tu. Dulu salahkan DAP waktu jadi pembangkang, bila dah dah jadi kerajaan rupanya mencari redha MCA. Ironisnya ketua pemuda MCA dengan fake qualification baru dapat datoship. Jadi baik lebai PAS atau orang alim MCA, mengejar dunia adalah perkara utama.

Ni nak minta derma RM300, katanya dapat ganjaran pahala dan jadi saham membina negara yang di redhainya. Persoalan yang utama, kenapa kena tunggu derma untuk PRU15? Kan lebai ada jadi timbalan menteri agama, apa beza kalau tunggu PRU dan buat sekarang ini? Serius tak boleh brain.

Lepas itu nak RM100,000 bayar tenaga pakar sosial media? Macam pakar sosial media yang subscribe onlyfans sebab nak tengok video fitness? Atau blogger apakkau? Atau macam al-bekami kaki palatao?

Reason PAS kalah sosial media PRU14 sebab semua orang yang cerdik sudah keluar, yang tinggal hanya walaun yang di pajak akal. Sebab itu bagi analisa ke laut, tanya macam mana nak memerintah bertanding 160 kerusi dia balas malaikat akan turun undi mereka. tapi tak pula suruh malaikat tadi duk bagi jernih air dekat negeri lebai dah 20 tahun.

"Dana 90 juta, PAS makan dedak UMNO, PAS ektrimis agama, PAS rasis." Ini bukan fitnah, ini adalah kebenaran. Sebab itulah lebai tarik balik saman SR dan sanggup bayar RM1.4 juta pada Clare. The only reason kenapa belum kena cekup sebab lebai jenis suka main 2 kolam dan ada orang sengaja lindung janji sokong mereka di parlimen.

Nasihat saya, hentikanlah minta derma untuk benda yang sia-sia. Kalau betullah sumbang duit pada media PAS dapat pahala, tak ada adalah harakah delete artikel.

Bila dah masuk mahkamah maybe sebab belum sempat delete boleh bagi alasan mewa kata "Bab Sajat pakai tudung kat Mekah pun Mujahid kena bertanggungjawab". While that is fine and dandy, kenapa bila Sajat pakai bikini, Harakah tak salahkan Menteri Agama sekarang? Apa beza dia dulu dan sekarang, adakah neraca harakah juga senget macam SSST?

 

No comments: